Nekromanti Tjockaste rollspelsboken?

Helmgast
Guinness book of role playing games records vill nu få reda på vilken bok som är den tjockaste i Sverige och i utlandet. Den tjockaste vi känner till just nu är Eon I deluxe på sina 416 sidor. Bättre kan ni!

(Ja jag har hört talas om Starchallenge, men det har väl inte kommit ut ännu?)

Dimfrost

Special Circumstances
De flesta smarta förlag har väl vett nog att dela upp dylika styggelser i flera böcker. Till exempel sägs det ju att både PHB, DMG och MM krävs för att kunna spela D&D3, så de skulle ju egentligen kunna vara en blaffetjock bok.

/Dimfrost, har nog inget tjockare än WFRP på ungefär 360 sidor.

Eksem

Champion
Jag tänkte ju säga Talislanta...

Men då kontrar jag med att FATAL väl skulle tryckas, och det var väl helt groteskt stort det spelet?

Staffan

Myrmidon
Jag tänkte ju säga Stargate SG-1 på 480 sidor (helt i färg med ett riktpris på $50), men Talislanta är tydligen maffigare.

Dimfrost

Special Circumstances
Åfan, så det finns alltså spel som är dyrare än Nobilis. Det trodde jag inte.

(En kul grej är att det tunna häftet (hundrafemtio sidor mjukpärm, typ) med lajvregler till Nobilis har fått samma pris som grundboken, 450 kr, på Tradition i Linköping. :gremsmile:)

/Dimfrost

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tjockaste rollspelsboxen [OT]

Oräknat min 40K-box (eller möjligen Epic), som det står 3D roleplaying på så är min tjockaste box Traveller the new Era Deluxe Edition på 5,4 cm. :) Boken innuti var dock bara 384 sidor.

Eksem

Champion
Ånej du!

Spelet är förvisso inte tryckt, men det är till salu, och enligt rpg.net-recensionen är page count runt 700. Och det är groteskt stort!

Storuggla

Champion
Re: Ånej du!

" Spelet är förvisso inte tryckt, men det är till salu, och enligt rpg.net-recensionen är page count runt 700. Och det är groteskt stort!"

Jorå, mn är det dubbel- eller enkelsidigt då? Det spelar ju roll om man mäter boken...

Storuggla, millimetermelonen

Eksem

Champion
Re: Ånej du!

Tja, den existerar ju inte som bok egentligen, så man får väl anta att man skriver ut spelet (vem i hela friden skulle göra det, vid närmare eftertanke?), och då blir det ju 700 A4-ark (eller US Letter eller vad de nu har för format på eländet), som man förmodligen måste lägga i en skitstor jävla superpärm. Och om den inte är tjockast då... då vet jag inte vart jag tar vägen.

Fast den är ju som sagt inte en fysiskt tryckt bok, egentligen.

Lindenius

Swashbuckler
Guinness book of role playing games records vill nu få reda på vilken bok som är den tjockaste i Sverige och i utlandet. Den tjockaste vi känner till just nu är Eon I deluxe på sina 416 sidor.

Well, allting beror ju på hur man mäter. Det skulle vara lätt att kunna göra en 1000 sidor tjock bok om man använder A5 som format.

Papper med en högre gramvikt är dessutom tjockare än de med längre gramvikt, så det är bara att ta ett blaffigare papper så är den också "tjockare" på sitt sätt. :gremtongue:

Det mest korrekta vore sålunda att räkna antalet tecken. Jag föreslår att vi alla sätter oss ner och...

//Zzzzzzzzzzzzzz

Eksem

Champion
Re: world of zhynnibar är väl rätt tjock och rosa!?

Med tanke på vad jag läst om det spelet så kan man anta att två av de sämsta rollspelen någonsin är två av de tjockaste rollspelen någonsin? Något att tänka på?

Troberg

Sinister eater
Jag vet inte, men jag hoppas att Steve Jackson ska trycka GURPS Complete Edition, med allt som någonsin gjorts till GURPS i en enda fem meter tjock bok!

Det är vid sådana tillfällen som man inser det praktiska i den elektroniska bokens format...

Balderk

Swashbuckler
Hmmm...

Jag vet inte hur sanningsenlig jag är nu men var det inte så att Atlas games skulle konstruera en egen kampanjvärld som skulle dra loss på 1300 sidor? Jag kommer ihåg en tråd om det på D&D forumet här är ett inlägg om det och här ett annat (Det första är senare... vet inte riktigt hur jag ska tolka det dock. Har den blivit uppdelad nu alltså?)

Jaja, annars känner jag inte till några långa rollspelsböcker. men jag droppar några här som SER tjocka ut: SLA industries, n2, Little Fears (okej, men jag kan inte vara seriös på morgonen), Dragonlance fifth age boxarna (i centimeter lär ju de vara bland de tjockaste)... Näe jag kommer inte på några riktigt tjoca böcker.

/Balderk

Storuggla

Champion
Re: Hmmm...

Den är uppdelad den också, så den slår inte Talislanta...

Storuggla, har en Talislantabok

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Warlords of the Accorlands = Alderac Entertainment

Hoppades att det skulle vara en bok. Men det blidde fyra. på typ 300 sidor var eller nått sånt.

M.