när ja skriver på mitt rollspel tar ja oftast grajar från andra rollspel... främst dod (6) tex ja skrev en färdighetslista häromdan och märkte att allt va kopierat från dod 6 =(.... e d ok?
färdighetslistor är ju inte det allra mest kreativa arbetet. Hade gärna sett att någon la upp en massa färdigheter och deras beskrivningar för alla att kopiera eller referera till. Från min synvinkel är det helt ok. Men om man kopierar rasbeskrivningar, hela länder och sånt börjar de lukta illa. Själv har jag kopierat vissa saker, men troligtvis inget som någon märker.
Det spelar nog ingen roll så länge det är ett hobbyprojekt som lagts upp på nätet (vissa spelföretag är dock gnälliga).. Börjar du sälja rollspelet så kan du nog få lite problem..
~Är för relativt fri spridning på nätet, så länge det sker måttligt. [color:448800]Han</font color=448800> har visserligen fortfarande helt klart respekt för upphovsmännen
Själv har jag kopierat vissa saker, men troligtvis inget som någon märker.
Precis. så länge det sköts på ett snyggt sätt bryr sig ingen. Det är knappat upphovsrättsbrott att döpa en färdighet till Heraldik, bara för att den heter så i DoD6. Om man som sagt skriver av listan i sin helhet, utan att ändra nått eller lägga till, då börjar de lukta illa..
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.