Nekromanti tjuvarnas dröm?

Lord decado

Veteran
Spelar just nu en inbrottstjuv, men har några problem.. var f.n skulle det lönas att göra inbrott!?
har endast svaga uppfattningar om var det finns värdefulla "grejer".. (håller till i västmarks städer)

...herrgårdar, rikemanshus, tullens lager...
(om dom har sådana)

tacksam för hjälp

zuntona

Swordsman
Handelshus. De har säkert råd med bevakning men det finns så gott om pengar på en del ställen, läs Jarla så förstår du att det krävs massa personer för att sno med sig alla pengar därifrån.

Shulger

Veteran
Min Rp är också tjuv det är även min kompis Rp. Vi gör våra "stötar" från torp till mindre slott. Är din rp "lyxtjuv" eller "småtjuv" eller tillhör en organisation?, en "småtjuv" nöjer sig oftast med att ta från vanligt folk, "lyxtjuv" tar bara från rika, en organisation gör planerade "stötar" mot handelslager banker etc. Lönsamast är att sno från rika men detta är svårare. Min rp överfaller också resande, som han oftast dödar.

Lycka till med stölderna.

Zippo

Veteran
Tjaae, det finns vell också juvelaffärer också. Annars så kan du försöka planera en kupp i en magikers hem. Där finns det säkert nån artifakt som är värd nån slant.

Shulger

Veteran
Re: Sno från magiker.

Är livsfarligt dom kan ju ha farliga artifakter, ha laggt förbanelser på saker eller ha magiska fällor. Men lyckas man är det jä**** lönsamt

Zippo

Veteran

Äsch, den risken får man ta :gremgrin: Jag spelade en tjuv en gång och tänkte göra inbrott hos en magiker. Så fort jag stötte i artifakten som jag tänkte ta så började komma målsökande eldbollar mor min RP :gremcrazy: Men det var kul :gremgrin:

marcuslinder

Veteran
Min rp överfaller också resande, som han oftast dödar.
Sådana som du (din rp) borde korsfästas OCH begravas levande! Min RP skulle steka dig sakta över öppen eld... eller iaf drömma att hon gjorde (ens kunda göra) det :gremcrazy:

Shulger

Veteran
Ok, ska ge dig (din rp) ett par andledningar att låta bli

1. God vän med en Binderakk, som bestämmer över en arme med 800 tiraker i.

2. Hans pappa är en mäktig magiker.

3. Han har alla mundanas ormars beskydd (guda gåva).

4. En stad (långt söder ut, det tar 2 år att gå därifrån till jargien) som är honom fanatisk trogna, han är överstepräst i deras religon.

5. God vän med en Hertig som i sin tur är vän med kungen av soldarn.

6. Ett krimineltnätverk skulle jaga dig ( din rp), efter som hans pappa leder det.

7. Hans vän, mästertjuven Arcadius av Jargien och hans vänner skulle jaga dig, vännerna är kraggisar.

8. Han är vän med en mäktig alv, vars "makas" sång får tiraker i full strid!, att lägga ner sina vapen och lyssna.

9. Din rp skulle bli Mundanas mest eftertrakade person.

Bör tillägas att han har 17 i PER. Jag chansar på att han är större och starkare och smartare en din rp, Sty 19, längd 200 com vikt 150 kg, Psy 18 men men han skulle någ kunna få spö av en tjej eftersom han kolla konstan på visa ställen......

zuntona

Swordsman

Din klåfingriga. Herr Zippo borde hålla sig till sina dvärgsysslor och låta oss med pengar bestämma.
Skämta bara lite. Skulle du kunna säga till mig nästa ggn ni spelar.

Phelan

Hero
Det låter som om pojkvaskern borde vara kapabel att skaffa sig ett ärligt jobb, antingen på egna meriter eller med rekommendationer från alla mäktiga kompisar. Off with his hands, I say!!!

Mvh / Phelan

Re: tjuvarnas dröm? (ANT)

Hur mycket förljer ni rollpersonsgenereringen? Din karaktär verkar vara ganska superüberextremmäktig, iaf om du frågar mig.

Mvh Victor Palm...

...Som precis kommit hem från Åre.

Pendragon

Swashbuckler
Shulgers våta dröm?

Om du är färdig med onanera över din fantastiska rollpersons egenskaper, kan du svara på varför i helvete bryr han sig om att stjäla om han nu är så hemskt mäktig och rik?

Och en skäkta från ett tungt armborst i nacken bryr sig föga om släkt, vänner, religoner, attribut och är framförallt inte en orm. Dessutom står det ingen avsändaradress på den.

Dilandau

Myrmidon
Tjaae, det finns vell också juvelaffärer också.
Seriöst, juvelaffärer? Mkt skeptiskt mot förekomsten av dylika i vilket spel eller spelvärld som helst. Jag menar, hur många rena juvelaffärer finns det i sverige?

Dilandau

Myrmidon
Hästar och boskap är alltid tacksamt att sno. Ger bra pengar, men är lite svårt att gömma under rocken.

Favelan

Veteran
Flytta till Jarla

Den uppfattningen jag fick av modulen Jarla , var att det svärmade av lättillgängliga föremål färdiga att sno. Jarla ligger visserligen i Asharien, men är förövrigt en verkligt bra stad för att bedriva brottslighet i.

/Favelan

Shulger

Veteran
Re: Shulgers dröm?

Han är psykiskt störd. Och när han slåss mot tjejer brukar han hugga av armar och ben på dem . Hans mamma lämmna honom att dö när han var liten, därför hatet mot det andra könet. Annars var hela inlägget ironiskt......
Jag tror inte att min rp någon gång möter en rp från forumet.

Att döda honom skulle vara enkelt. Eftersom han är i soldarn det är en bit till consaber. Han blir inte biten av ormar ormarna "springer" inte fram och biter den han slåss mot.