Nekromanti Tjuvlyssnat - stor vardagshumor

Dewil

Skrivbordsgeneral
Pendeltåget mot Centralen
(Pappa sitter och visar sin 3-åriga son vad som finns utanför fönstret).

Pappan: Där är något som kallas Tantolunden.
Sonen: Jaha.
Pappan: Där pappa jobbar så finns det ett ställe där det brukar sitta en massa tanter, då kallar vi det också för Tantolunden.
(Sonen är tyst).
Pappan: Men det kanske inte var något roligt skämt.
Sonen: Nej.
http://www.tjuvlyssnat.se/

Dewil, skrattar så han gråter

Rosen

Myrmidon
Schoolgirl Power!

Kan bidra med en helt egen och pinfärsk från nu på morgonen. Jag satt på bussen in till jobbet när några tjejer i nedre tonåren klev på och började förhöra varann på en geografiläxa om Sveriges landskap. Nånting säger mig att de inte kommer att få MVG...

Ur floran:

- Vad är Öland mest känt för?
- Jag vet! Sina älgar!

- Vad heter de största fyrarna på Öland?
- Öh, det är ju den där Långe Jan och...
(läxförhöret bryter tillfälligt samman i allmänt fniss)
- Vicket jäävla namn!!

- Hur många öar finns det i Bohusläns skärgård?
- Det är väl typ, tjufem...

- Vad är Hälsingland mest känt för?
- ???
- Det är för sina vackra... Hälsinge...
- ...ristningar!

- Förr i tiden var Blekinge gränslandskap mellan Sverige och ett annat land, vilket?
- Finland?

- Säg en känd författare från Värmland, utom Selma Lagerlöf.
- ???
- Nils Ferlin.
- Men hallå, är det en KÄND författare!?

- Vad heter Skånes största sjö?
- Va, finns det en sjö där..?
- Östersjön?

- Vad heter den största sjön i Jämtland?
- Vänern!
- Nej, Storsjön.
- Ååh, DEN var lurig!!

(Vänern och Vättern föreslogs som svar på i princip alla frågor om sjöar över hela Sverige. Till sist skakade en tjej uppgivet på huvudet.)
- De där sjöarna kommer ju HELA TIDEN! Jag förstår inte!

- Vad heter Sveriges nordligaste punkt?
- Kiruna!
- Heter det inte nåt på Ke... Kebne...
- Nej, det börjar på T.
- Tebnekaise?

- Vad gjorde samerna innan de kristna kom dit?
- Innan de höll på med renar?
- Eller är det vad de HÖLL PÅ med, typ jojkade och så?

- Vad heter Norrbottens största stad?
- Umeå?
- Nej.
- Täby?
(Till saken hör att bussen vi satt på var på väg mot just Täby...)

--
Åke

Lindenius

Swashbuckler
Du inser förstås + Caligula celebration

att det du skrattar åt sorteras in under "pappahumor". Är det något på gång som vi bör veta?

//erik. firar Caligula exp

Pendragon

Swashbuckler
Jag passade min fyraårige systerson för ett tag sen och han sprang omkring och krigade mot osynliga fiender. När jag frågade honom hur hans lilla krig gick gick svarade han:
"Dom skjuter laserstrålar på mig, men det gör inget. Jag tål laser. Jag är LASERMANNEN!"

När något så politiskt inkorrekt kommer ur en såpass oskyldig (och ovetande) källa måste man ju bara dö av garv...

/Joel

Rising

Vila i frid
Ajjjj!

Jag har ont i magen av skratt!

Din tjuvlyssnings-fu är imponerande. Och så fick jag hemska vibbar av mina egna geografiprov. Jag skulle lugnt kunna ha sagt flera av de där sakerna när jag var liten. Jag kommer ihåg en fråga om vad den kända byggnaden i Paris hette; den som en gång i tiden varit världens högsta.

Jag skrev "Paristornet" men kände liksom på mig att det var något som var fel med mitt svar. Jag kände att jag var nästan rätt, men ändå inte...

Sen kom jag på det, precis innan ringsingnalen gick, och jag hann sudda ut hälften innan jag fyllde i; "Pariserhjulet".

Organ

Out of time, out of mind
Re: Ajjjj!

Jag kommer ihåg en fråga om vad den kända byggnaden i Paris hette; den som en gång i tiden varit världens högsta.

Jag skrev "Paristornet" men kände liksom på mig att det var något som var fel med mitt svar. Jag kände att jag var nästan rätt, men ändå inte...

Sen kom jag på det, precis innan ringsingnalen gick, och jag hann sudda ut hälften innan jag fyllde i; "Pariserhjulet".
Haha, fy fan vad roligt! :gremgrin:

Det påminner om när jag gick i plugget. Jag gick alltid in för att, om jag inte kunde svara på en fråga, så skrev jag nånting annat helt orelaterat, som t.ex. "Dackefejden", "Horst Wessel" eller den finska innehållsförteckningen på en kexchocklad.

Så det hade varit riktigt coolt av dig om du inte kunde frågan men hade svarat "pariserhjulet" för att det vara rolig.

ÄNNU coolare hade det naturligtvis varit om du KUNNAT frågan men ÄNDÅ valt att svara "pariserhjulet" för att det var roligare än "eiffeltornet". Det hade varit ägigt.

Fast det är klart, coolast av allt hade varit om du svarat "Charles DeGaulles mumifierade och urgröpta BALLE!".

/Anders

-----------------------------

Foggmock

Myrmidon
Re: Schoolgirl Power!

- Vad är Öland mest känt för?
- Jag vet! Sina älgar!

Faktum är att Öland har en onormalt stor älgstam (har varit jaktstopp på dem rätt länge för att bygga på stammen) i förhållande till landskapsstorlek och allt sånt.

Om det är vad Öland är KÄNT för är ju dock en annan femma. Slår vad om att bruden tänkte på alla turistfälle-älgar (och skyltar) man kan köpa överallt på Öland (mycket tyskar där, av någon anledning)...

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Du inser förstås + Caligula celebration

Nix, inga barn än på några år. Jag ville bara att ni skulle veta att www.tjuvlyssnat.se är webbens roligaste sida just nu.

Dewil

Rosen

Myrmidon

Din tjuvlyssnings-fu är imponerande.

Det hjälpte dock att jag råkade ha penna och papper i knät så jag kunde göra anteckningar när det kom en pärla. (-:

Jag skrev "Paristornet" men kände liksom på mig att det var något som var fel med mitt svar.

Påminner mig om ett engelskaprov där jag skulle översätta meningen "De slogs med vapen". Jag hade nyligen pluggat in att vapen hette 'arms' och mindes att det var likadant som nån kroppsdel, men just då kunde jag inte minnas vilken. Jag skrev "They fought with hands" och tyckte att det såg lite fel ut men får väl duga. Det fick det inte...

Annan skolprov-anekdot på tal om just inget; under en tenta på KTH fick studenterna frågan "Vad är TIN?" (Nån teknisk förkortning; jag minns inte.) En elev svarade "Hälften av TINTIN, en fransk seriefigur."
Lärarens kommentar: "Belgisk seriefigur - noll poäng."

--
Åke

Rickard

Urverk speldesign

"ÄNNU coolare hade det naturligtvis varit om du KUNNAT frågan men ÄNDÅ valt att svara 'pariserhjulet' för att det var roligare än 'eiffeltornet'. Det hade varit ägigt."
...eller så kan man sitta och läsa en tråd på ett rollspelsforum och undra vilken byggnad som var högst, om det nu inte är parisertornet och sedan känna sig dum när han läser "eiffeltornet".

/Han som ofta bryter sitt löfte till sig själv om att aldrig någonsin säga när han gör sådana dumma tankemissar

Hjalle

Swashbuckler
Re: Skolfröken Power!

Min klasslärare undervisar i geografi, historia och lite sånt för oss och har en liten benägenhet att komma med inkorrekta fakta, och dessutom... överdriva en aning.

Saker som hon har sagt är bland annat att;
Volga är världens längsta flod
Nilen är värdens längsta flod
Missisippi är världens längsta flod
Amazonfloden är världen längsta flod
Kängurun kan hoppa sju meter i höjdled
Kondoren är världens största fågel - sju meter i vingbredd!
På Antarktis finns världens högsta toppar
Jordbruket är 20.000 år gammalt
"Förstår ni, alla negrer har medfödd taktkänsla"
Norrmän är sexigare än andra skandinavier
I Afrika finns det en stam som är världens vackraste folk - kvinnorna är 2 meter långa
På frågan hur många invånare det finns i Indien räcker jag upp handen och säger: "Lite knappt en miljard... Alltså, 1000 miljoner..." Hon: "Ännu fler - miljoners miljoner"
Kristdemokraterna vill att det ska se ut som på medeltiden
Isen på Antarktis är flera kilometer tjock. 400 meter, konstaterar jag som bildningens försvarare krasst.
Kommunism innebär att man alltid tar makten via revolution... Jag säger lite försiktigt att det inte behöver vara så, varpå hon ler och säger: "Nämen vadroligt, vi har en kommunist i klassen!"

Eftersom jag lyssnar på "Angel" nu så kan jag inte koncentrera mig tillräckligt för att komma ihåg mer, men hon är fasen grym. :gremsmirk:

-Hjalle, så ska lärare vara.

Ymir

Liten kantbaron

Isen på Antarktis är flera kilometer tjock. 400 meter, konstaterar jag som bildningens försvarare krasst.
Hmm, jag vet inte hur det är med Antarktis, wikipedia ger inget klart svar, men Grönlands inlandis är typ 3,2 km där den är som tjockast. Så det där om Antarktis kan vara värt att kolla upp.

- Ymir, just sayin'

Hjalle

Swashbuckler

Hehe, nåja, det roliga var att i den text som hon hämtat ur en bok stod det 400 meter. Och den gav hon oss en timme efter sitt konstaterande. Hm, nåja.

Sen vill jag minnas något om att hon sa att grönlandsisen var som mest 30 meter tjock eller något sånt. Och eftersom hon är en säker källa, så får vi anta att du har värsta jättefel. :gremsmirk:

-Hjalle, you've spoiled everything!

Foggmock

Myrmidon

Annan skolprov-anekdot på tal om just inget; under en tenta på KTH fick studenterna frågan "Vad är TIN?" (Nån teknisk förkortning; jag minns inte.) En elev svarade "Hälften av TINTIN, en fransk seriefigur." Lärarens kommentar: "Belgisk seriefigur - noll poäng."

Morsan berättade om en i hennes klass som på en ekonomitenta besvarade "Förklara begreppet budget" med "Fyrbent hornbeklätt däggdjur som utför ärenden".

Bud-get... :gremsuck:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Vilken tur att du förklarade det roliga. Annars hade jag aldrig fattat …

Organ

Out of time, out of mind

Det var inte en förklaring! Det var en kommentar! Dammit.
Tur att du klargjorde det. Annars hade jag gått runt och trott att det var en förklaring.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Hahahaa !
Den där sidan var ju störtskönt ! Skrattade så jag grät juh !
Mycket mera mysko citat fanns där ja ! =)