Nekromanti Tjuvlyssnat

w176

Förlorad dotter
Vad var det skönaste/skummaste/roligaste grej du nyligen hörde?

Mitt var på en föreläsning i går om byggmatrial och livslängdsanalys för byggnader. Då uttalades dessa ord med ovanligt lycklig röst:

"Om femtio år kanske vi gör hjortronsylt här, istället för elever."

Svarte Faraonen

ром и смерть
Min anatomiföreläsare drev nyligen bort i tankar kring embryonala missbildningar där två spermier i stället för en lyckats ta sig in i ägget, vilket alltså leder till ett embryo med sextionio kromosomer. Ett sådant stöts ganska kvickt bort av kroppen, men vad skulle hända om det inte skedde? Enligt honom:

"Kanske någon form av supermänniska... stor och intelligent..." (sagt med tankfull, nästan drömsk ton)

EDIT: Dessutom flyttar jag tråden, ty det här är mer OT än Kultur.

Coffe_Kanon

Swordsman
"Min anatomiföreläsare drev nyligen bort i tankar kring embryonala missbildningar där två spermier i stället för en lyckats ta sig in i ägget, vilket alltså leder till ett embryo med sextionio kromosomer. Ett sådant stöts ganska kvickt bort av kroppen, men vad skulle hända om det inte skedde? Enligt honom:"

Det skulle ju kunna gå att testa, om man lyckas kultivera embryot på artificiell väg istället för i en människa. Men tyvärr finns det lagar mot sådana tester...

Troberg

Sinister eater
Det skulle ju kunna gå att testa, om man lyckas kultivera embryot på artificiell väg istället för i en människa. Men tyvärr finns det lagar mot sådana tester...
Fast inte i alla länder. Det är bara en fråga om att hitta rätt sponsor...

w176

Förlorad dotter
Om jag fick utföra

Fast det jag skull göra om jag fick syssla med oetiska experiment är att

1: Testa att ha en schimpans/gorilla/dvärgschimpans som surrogatmor åt ett mänskligt foster. Samt det motsatta

2. Testa att framställa mänskliga aphybrider och tvinga några mänskliga kvinnor att föda dem.

det skulle vara coolt och groteskt men skulle kunna funka.

Och tänk debatten det skulle ge.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Om jag fick utföra

Om jag fick utföra oetiska experiment skulle jag legalisera doping inom vissa sporter (Cyklin, längdskidåkning och 100 meter) och sedan skulle man kunna se relationen mellan

1. Hur mycket skit den mäsnkliga kroppen kan ha i systemet innan den kollapsar
2. Vilka resultat som är möjliga att nå upp till

//erik. muskeldunder

Troberg

Sinister eater

Fan vilken tråkig fantasi ni har. Om jag kunde utföra skumma experiment så skulle jag genmodifierat fram en ny mänsklighet som hade tre knän, sedan skulle jag startat ett världskrig mellan de som hade en 2/1 kombo och de som hade en 3/0-kombo och lutat mig tillbaka och beskådat spektaklet.

Ni måste ju ha lite ambition!

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland

Om jag fick syssla med oetiska experiment skulle jag inte göra det bara för att skapa debatt eller vara äcklig :gremtongue:

Men jag är för mycket tönt för att göra oetiska experiment. Det skulle bara bli superhjältar av alltihop, och det är ju en sådan jävla klyscha...

krank

Går ondskans ärenden

Om jag finge göra oetiska experiment så skulle det nog bli mer sociologiska etc experiment, inte så mycket biologiska... T.ex testa hur en människa agerar om den inte får någon stimuli alls etc, för att en gång för alla kunna mäta hur mycket som är "nature" resp "nurture" i människans beteende och tankeverksamhet.

Sedan skulle jag självklart göra massor av plågsamma experiment som i sann postmodernistisk anda upprepade gånger slog sönder människors verklighetsuppfattning tills de antingen blivit galna eller nått Upplysning...

Se'n skulle jag börja experimentera med köttätande Memer. Då jävlar. =)

Krille

Super Moderator
Inte direkt förvånande

Fast det jag skull göra om jag fick syssla med oetiska experiment är att
...klona fram flickor med rävsvans. Inte direkt förvånande, som sagt. Jag skulle kunna tänka mig att avla fram kattflickor också, mest för att få in pengar till rävsvansflickeavlandet. Det borde finnas en rejäl marknad i Japan för båda.

Storuggla

Champion
Re: Inte direkt förvånande

"Jag skulle kunna tänka mig att avla fram kattflickor också, mest för att få in pengar till rävsvansflickeavlandet. Det borde finnas en rejäl marknad i Japan för båda."

Du kan nog kränga en till Wilper, skulle jag tro.

Storuggla, in hoc signi canis

Nightowl

Champion
Re: Inte direkt förvånande

Själv ska jag ställa mig i kö för en hundpojke och en kattflicka.
Kravet är att kattflickan ska gå ut med hundpojken och hundpojken ska tömma kisslådan.

Erik, lat

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland

Men kom igen, krank, det där blev gammalt FÖRSTA gången Kult hamnade i onåd i media. :gremtongue:

Sodivra

Champion

T.ex testa hur en människa agerar om den inte får någon stimuli alls etc

Om du menar inga stimuli alls, att stoppa in en bäbis i en svart ljudisolerad låda med vadderande material över kroppen, och ta ut personen efter 18 år, så kan jag säga redan nu vad som skulle hända: Den skulle inte utvecklas mentalt alls, inte ens biologiska faktorer som hjärnans struktur skulle utvecklas.

Att göra det här för en stund med människor är ganska kul, de börjar hallucinera.

Men jag antar att du tänkte på att föda upp ett barn i ett tomt rum?

krank

Går ondskans ärenden

Men jag antar att du tänkte på att föda upp ett barn i ett tomt rum?
Både och.

Målet vore hursomhelst att testa att föda upp ungar som får exakt samma stimuli, och se vilka skillnader som uppträder bl.a.

Jag är ju själv skeptisk till det här med könsskillnader t.ex, vilket gör att jag skulle vilja se en serie praktiska experiment som tyvärr inte låter sig göras inom ramarna för normal vetenskaps moraliska ramar...

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag håller faktiskt med. Humanvetenskaperna hämmas otroligt mycket av att så många tänkbara experiment vore totalt oetiska. Betydligt mer än naturvetenskaperna.

Men köttätande memer är nog svåra att producera :gremsmirk:

/Kalle

krank

Går ondskans ärenden

Men köttätande memer är nog svåra att producera
Äh!
Gäller bara att vi hårdjobbar på forskningen om memetisk programmering... Jag tänker mig idéer som sätter sig i det undermedvetna och får kroppen att bryta ner sig själv...

Man Mountainman

Storsvagåret

Såna finns det ju redan gott om. Den moderna skräpmatskulturen, t.e.x. Eller skönhetsoperationer. Hur kan man beskriva Michael Jackson annat än "nedbruten"? :gremgrin:

/Kalle

Phelan

Hero
I omklädningsrummet på badhuset. Den lilla flickan har tagit ut tiokronan från pappans värdeskåp.

Flickan: "Jag vill köpa något för mina pengar, pappa!"
Pappan: "Det är inte din peng, det är pappas peng som du har tagit."
Flickan: "Jag vill köpa något för pengen jag har fått av dig, pappa!"
Pappan, med uppgiven röst: "Nu låter du precis som mamma..."

/ Phelan