Nekromanti tjuvmagiker

Netfeed

Swashbuckler
jag har en liten fråga angående om man är en tjuvmagiker(duelclass då alltså)
om man vid given level kasstar Improved Invissibliete(jag kan inte stava så tyst med er) kan man då gå omkring och backstaba hur mkt man vill?

Staffan

Myrmidon
Jupp, i alla fall såvida inte motståndaren har något som motverkar det hela (såsom See Invisible eller Blindfighting).

Oldtimer

Slava Ukraini!
Ditt språkbruk är väldigt färgat av gamla AD&D. De är numera rackare, inte tjuvar. De gör sneak attack inte backstab. Dessutom är man alltid multi-classed om man har grader på flera klasser, bereppet dual-classed finns inte längre.

Inte desto mindre antar vi att din fråga rör D&D 3e. I så fall kan du mycket riktigt utdela tjuvhugg (sneak attack damage) med varenda attack, såvida inte motståndaren har något som motverkar detta, till exempel knepet Strid i blindo (Blind-fight), formeln Se osynligt (See Invisibility), specialförmågan Blindsyn (Blindsight), specialförmågan Väderkorn (Scent) eller klassförmågan Sjätte sinne (Uncanny Dodge). Dessutom finns det ju monster som inte drabbas av rackarens tjuvhugg - konstruktioner, vandöda, växter, slem och okroppsliga varelser.

En rackare/magiker med Förbättrad osynlighet (Improved Invisibility) kan ibland regera striden, men långt ifrån varje gång.

/Mikael

Netfeed

Swashbuckler
rackar/magiker

Ditt språkbruk är väldigt färgat av gamla AD&D. De är numera rackare, inte tjuvar. De gör sneak attack inte backstab. Dessutom är man alltid multi-classed om man har grader på flera klasser, bereppet dual-classed finns inte längre.

men för låt _mig_ /images/icons/wink.gif
jaja jag har spelat lite för mkt baldurs gate... det var därifrån jag fick tanken

men varför all den svenska översättningen på allt när du ändå skirver den englska versionen???

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: rackar/magiker

Det var inte meningen att klaga på dig, jag bara funderade om din fråga kanske rörde AD&D och inte D&D 3e.

Mina svenska termer kommer ju sig av att jag spelat D&D (och AD&D) på svenska sedan 1986 och gärna vill försöka använda svenska ord när jag talar svenska - även om D&D 3e inte finns på svenska (ännu).

/Mikael

Netfeed

Swashbuckler

okej jag bara undra när du skrev först på svenska och sedan på engelska
tyckte det bara var lite överamisiöst

Oldtimer

Slava Ukraini!

okej jag bara undra när du skrev först på svenska och sedan på engelska
tyckte det bara var lite överamisiöst

Okej. Jag ville bara inte att någon inte skulle förstå bara för att jag använder svenska D&D-termer. Men visst är det extra jobbigt att skriva.../images/icons/clever.gif

/Mikael

Netfeed

Swashbuckler

Jag ville bara inte att någon inte skulle förstå bara för att jag använder svenska D&D-termer

varför itne bara skriva på engelska? iofs försvinner det där med att spela det på svenska men då behöver du ju inte hålla på med olika språk

Men visst är det extra jobbigt att skriva...

kan förstå det

Oldtimer

Slava Ukraini!

varför itne bara skriva på engelska?

Propaganda och folkupplysning, vet du.../images/icons/grin.gif

/Mikael, som försöker dra sitt strå till stacken.