Nekromanti Tjuvstart på DanCon?!

Basenanji

Postd20modernist
Tjabbatjena!

Jag kan inte vara med på DanCon. Men jag tänkte fråga om någon hade lust att äta lunch/fika på fredagen innan (4/3)?

På så vis skulle jag kunna få träffa några av alla er som garanterat kommer ha jättekul helgen därpå.

Ämnet no. 1 att diskutera är förstås Miniatures-febern och vad vi tror om FM:et. Jag är rädd för att Vitulv kommer minnas DanCon-05 med ett extra stort leende på läpparna, om ni fattar... :gremwink:

Mitt preliminära förslag går ut på att vi käkar i Kungshallen, för då kommer alla smaklökar kunna tillfredställas (där finns allt från kebab till sushi).

Dessutom skulle alla som jag har trampat på tårna genom åren kunna få en riktig ursäkt framförd, av Basenanji, IRL!
Det ni!. Tex Walium och jag har säkert en back öl att diskutera... :gremgrin:

Någon som är på?

/Basenanji

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ha! Jag hade faktiskt så smått börjat klura på ett pre-DanCon för alla de som anländer redan på fredagen (eller redan befinner sig i Stockholmstrakten).

Det här låter ju som en toppenidé, fast om vi ska få Magnus med oss på en bit mat bör vi nog gå till Longhorn eller Texas Longhorn eller Texas Smoke House.

Jag är på (min familj befinner sig då i Jämtland, så jag har inte direkt något annat för mig).

Hur är det med er andra?

Rising

Vila i frid
Mitt preliminära förslag går ut på att vi käkar i Kungshallen
Kungshallen i Sthlm? Yeah, jag är med. Hoppas det finns något riktigt manligt att äta, bara. Jag är ju en sann karlakarl med basröst och hår på brö.. hallå?! Vad är ni för några? Nej! Ni får inte ta mina My Little Ponnies! Och inte mina Star Sisterz-kort! Och inte min Lucky Lady Pink Glitter balklänning! Och inte min Negro Stallion 12 inch stimulator! Och inte min... Nä vänta nu, vilka är ni? Dåliga skämt-myndigheten? Vad menar ni, är mina vitsar så usla att ni måste stänga ner det här inlägget? Ni får inte, jag kommer kämpa in i döden! Vad gör ni? Kloroform? Mähh huhhh... blurpgnf...

Hallå? Det ringer på dörren, vilka kan det vara? Vad är ni för några? Dåliga avslutningar på "det kommer några och avbryter mig medan jag skriver ett inlägg"-kommitén? Vänta, det ringer i telefonen: Ja, hallå? Vilka är det? Protestgruppen mot metahumor i inlägg-ordföranden? Jaså... öh...

Nej, jag kan inte avsluta det här inlägget på ett roligt sätt. Jag ger upp. Efter Negro Stallion-skämtet så dog min fantasi. Stäm mig. Prutt.

Storuggla

Champion
Öff...

Tja, mjo, ja, njae, näe, jo, kanske... jag vet inte. Det beror på hur jag mår den givna kvällen och hurvida jag har någon som hotar med att måla mig med terpentin om jag inte kommer.
Fast jag måste ju bara dricka alkohol i tunnelbanan nu nä'r jag slutar... :gremgrin:

Storuggla, katt på datorn

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Funkar, men...

Jag käkar nått annat sen istället. Så Kungshallen kan funka som mötesplats.

Men... har någon av er nån gång försökt käka lunch i Kungshallen? Helt omöjligt att hitta sittplats, så jag skulle rekommendera fika senare på typ Rittorno.

M.

Storuggla

Champion
Re: Funkar, men...

Men... har någon av er nån gång försökt käka lunch i Kungshallen? Helt omöjligt att hitta sittplats"

Hmm, Hr. Seter har en mycket viktig poäng här. Vi kommer vara legio, och Kungshallen är allt annat än ödslig. :gremfrown:

Storuggla, Tora Bora?

Dante

Staff member
Lunch förresten? …

Det är ju en alldeles vanlig fredag. Jag kommer med andra ord att vara på jobbet till åtminstone 16.30.

Middag kan jag gå med på, men lunch måste jag hoppa.

Rising

Vila i frid
Ah, yes. Såg just att du föreslog lunch/fika, och att det var fredag. Chansen för mitt deltagande sjönk just till 0,2 promille. Ända det till middag för att öka mitt deltagande-index 12 procentenheter och ändra det till lördag för att öka det med 80 procentenheter.

Nu gissar jag dock att det inte låter sig göras, så allt det här var ett krångligt sätt för mig att säga "jag kommer inte". Men hoppas att ni har trevligt utan mig.

Basenanji

Postd20modernist
Viktig info!

I händelse av missförstånd: jag föreslår en lunch/fika på fredag runt tolvsnåret (12.00)!
Inte en middag, eller rättare sagt, jag kan inte då.
Tråkigt, för det hade nog varit ännu roligare.
Dessutom, jag vill inte uppmana någon att göra något dumt (läs:inta för mycket av tex alkoholhaltiga drycker) så snart inpå själva konventet!

Alltså tror jag att lunch passar utmärkt, men kanske är Ritorno bättre, som Seter föreslår.

Vi säger så, Ritorno blir bra. Kl tolv!

Till Rising och Dante:
Jag hyste en svag förhoppning om att ni jobbade i stan och hursomhelst skulle gå ut och käka lunch. Därav den originella tiden.

Vänligen,
Basenanji

Dante

Staff member
Bwahaha! Stan? …

Kan du säga: »Segeltorp«?

Om vi kan ha lunchen i Skärholmen kan jag kanske dyka upp, knappast annars.

Eller vänta … jag har faktiskt en (1) semesterdag kvar att ta ut. Hmm …

Organ

Out of time, out of mind
Ritorno

Var 17 ligger Ritorno? Då det anges som ett alternativ till Kungshallen antar jag att det ligger i närheten. Det vore förträffligt om det gjorde det då jag arbetar vid Hötorget. (Faktiskt så nära att jag ser Kungshallens entré från dörren till min arbetsplats.)

/Anders (vill titta på medforumiter över en lunchtallrik)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Beror på...

...vad min skjuts har för planer. Jag har dock fått vissa tidigare indikationer om att mina Linköpingskamrater liksom folket i Norrköping är rätt slappa. :gremsmile:

Själv ska jag ha tid men jag tänker inte åka upp ensam på fredagen och missa chansen att åka i Hans Pimpmobil.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Beror på...

"...vad min skjuts har för planer. Jag har dock fått vissa tidigare indikationer om att mina Linköpingskamrater liksom folket i Norrköping är rätt slappa. :gremsmile:"
Rent generellt sett eller? Då håller jag med fullständigt.. :gremsmile: Själv tycker jag det är rätt kul med de pre-DanCon som jag varit på (där vi varit hos chrull), så jag är gärna på att göra det.. Dock inte vid lunch.. Det tar 1,5 timmar att bila upp till Stockholm, vilket gör att jag måste kliva upp på tok för tidigt.. Och vad skulle vi långfärdare göra efter lunchfikat? Förvisso besöka diverse spelbutiker men det är väl allt och det räcker inte till att fördriva tiden hela dagen.. Dessutom är jag inte såå himla glad över att behöva köra i Stockholm.. Det är ju skitsvårt ens med vanlig personbil..

Hade det varit något forumsmöte på kvällen så hade jag nog kunnat tänkt mig att dra upp.. Då skulle jag kunna park:a hos Dante och vi alla drar med pendeln in till staden.. Kanske åka upp någon gång i mitten av dagen (vilket förvisso skulle försenas till kvällen om jag känner linköpingsgänget rätt :gremsmirk:), så att vi kan besöka lite spelbutiker och sedan avsluta med att dra på middag eller något..

Uppdaterade uppgifter om husbilen.. Allting är klart och det kommer att finnas tillgång till gasuppvärmning så vi slipper frysa när vi sover där.. Gurgeh har sagt att han kanske hänger på.. Om han inte gör det så kan vi lika gärna hämta upp Insignia på vägen (ja, i Nyköping då).. Annars är alla platser i husbilen upptagna.. Nytillkomna norrköpingsbor har dock förkörsrätt om Gurgeh inte kan..

/Han som undrar vad forumspimpen dyker upp i för ride

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Ja, det avgör saken

Usch, då måste man ju stiga upp aptidigt på lördagen, ju. :gremfrown:

/Dimfrost

chrull

Stockholm Kartell
Re: Beror på...

på mina pre-dancon, de RIKTIGA pre-dancon alltså, har det ju dessutom ingått alkohol. vilket alltid är bra.

det finns en möjlighet att det kan vara aktuellt den här gången också, men jag har inte bestämt mig. sen vet jag ju inte om intresset finns.

chrull

Dante

Staff member
Det ser ut som om …

… jag kan vara med.

12.00 i Kungshallen alltså?

Och sen allmän spritfest efteråt. Eller inte.