Nekromanti Tjuvstart på DanCon?!

Basenanji

Postd20modernist
12.00 på Ritorno...

...alla som vill tjuvstarta DanCon IV!

Just nu ser det ut att handla om Organ, Magnus (Kung) Seter,
Dante och lilla jag.

Men alla är såå välkomna!

---

Annars vill jag å det strängaste uppmana alla konventsbesökare att avhålla sig från starka rusdrycker/narkotiska preparat/ansträngande ysiska aktiviteter! :gremwink:
Spara orken och bärsen till själva konventet! :gremsmile:

/Basenanji, Hälso-fascist

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ni kan nog räkna med mig också. [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Basenanji

Postd20modernist
Grymt!

Kul! Jättekul! :gremsmile:

Då får jag möjlighet att överlämna mina lyckönskningar till konventsgeneralen in person!

Mycket bra!

Men Dante, vi har på Sters inrådan flyttat spektaklet till Ritorno!!

Ses där!

/Basenanji

Sodivra

Champion
Åker ni förbi hötorget?

Isåfall kanske ni kan hämta en grej åt mig, så att jag kan komma på DanCon på en lämplig tid.. Det handlar om att lägga ut 70 kronor här:

Webhallen

Korpen

Hero
Re: Åker ni förbi hötorget?

Tänkte på att vara där mellan 10 och 11 för min del, siktar på 09:10 tåget från uppsala, då borde man vara hos Dante runt 10:30.

Några fler från uppsala som hänger på så dags?

Basenanji

Postd20modernist
Re: Åker ni förbi hötorget?

Jag kan lägga ut och så där- men kom ihåg att jag inte kommer på själva DanCon!!

Däremot kan jag:
1) Hämta grejjerna
2) Träffa Dante, Vitulv mfl på Ritorno kl 12.00 på FREDAGEN innan DanCon.
3) Lämna över grejjerna till någon av dem som sedan tar dem med sig och ger dig på lördan.

Alltså borde du kolla med någon som vill fika fredagen innan, om den personen kan tänka sig att förvara dina grejjer tills själva konventet.

Har jag förvirrat dig nog nu? :gremgrin:

/Bas

Basenanji

Postd20modernist
Förtydligande

Jag vill alltså fika/skvallra/bjuda på bulle (det där lät ju riktigt äckligt... :gremshocked:) på fredagen innan själva konventet!

F.ö.hoppas jag att så många som möjligt från Uppsala kommer till DanCon, för det lär bli ruskigt bra i år...

Vänligen,
Basenanji

Sodivra

Champion
Hottu Crappu!

Det låter toppen, om du kan krångla med allt det där. :gremtongue:
Pengarna kan jag sätta på ditt konto.

Någon som vill ta med sig två små DVD-fodral från webhallen till DanCon?

Organ

Out of time, out of mind
Re: Hottu Crappu!

För att göra det ännu krångligare kan jag erbjuda ett annat alternativ. Jag kommer att dyka upp på DanCon. Däremot är mitt eventuella uppdykande på Ritorno inte lika säkert (troligt men ej säkert). Fast passera hötorget kommer jag hursomhelst att göra (jag jobbar där). Så jag skulle kunna plocka upp grejorna och överlämna dem på lördag. Den ekonomiska biten löser sig själv med tanke på att du och jag har annan bizniz att klara upp så småningom.

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Organ är på!

Trots mitt tidigare velande kan jag nu med bestämdhet säga att jag minsann visst kommer att dyka upp. Så kl. 12 kommer jag stolpa in på Ritorno, hungrig och sällskapssjuk :gremgrin:

Hur känner jag igen er?

/Anders

Storuggla

Champion
Re: Organ är på!

"Hur känner jag igen er?"

Du känner igen Dante på hans urinrelaterade ärr och palestinasjal, Vitulv på hans nordmanlookalikeförmåga och mig (ety jag kommer vara där) på min totala olikhet med allt vad ordningsvakter heter. :gremsmile:

Storuggla, hjälpsam™

Basenanji

Postd20modernist
Basenanjis utseende

Skitstora muskler, hollywood-smajl, solgalsögon, amerikansk accent, dyra ringar&guldklocka, drös med assnygga modeller som hänger sig i mig, öhh...

Äsch- jag har skägg (rött), glasögon (ovala), 1.78 lång, smal samt ett fånigt leende.

Men jag är snäll!

/Basenanji

Basenanji

Postd20modernist
Basenanji bjöd på bulle!

...men bara Dante tackade och tog emot. :gremsmile:

Förhoppningsvis får Organ, Vitulv och Seter fler tillfällen.

Hursomhelst kan jag rapportera att det var mycket trevligt och intressant. Det är lustigt hur mycket av mycket folk kan, samtalsämnena tog aldrig slut.
Extra minnesvärt för min del var snacket om olika musikstilar jag aldrig hört (eller hört talas om),
men även entymologi, militärhistoria, snusk i jazztexter, hur man lutar i slalombackar, våra nick's bakgrund, grafisk design i samtida rollspelsprodukter, hur bra och balanserat d20-systemet är, en liiten glimt av hur minis-turneringen kommer avlöpa avhandlades (Dimfrost verkar kunna gå långt...).

Eftersom det var första gången som jag träffade nån från wrnu irl var jag otroligt nyfiken på vilka Organ, Magnus Seter, Dante och Vitulv var. Det slår mig nu att jag har fått en god bild av er genom wrnu. Vilket känns lite lustigt, att man kan lära känna någon (så pass bra :gremlaugh:) via ett forum!

Nästa gång, grabbs, finns det bullar att bli bjudna på! Kanske ska jag ha ett litet fik på nästa DanCon? :gremgrin:
/Basse

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
ö’rlig, ö’rlogs- …

… (till exempel örlogsflotta): fornsvenska ørligh, ørlogh krig, strid, av likbetydande lågtyska orlich, orloch, egentligen ’löftesbrott, fredsbrott’; till partikeln 5 ur- och ett forngermanskt substantiv med betydelsen ’ed, löfte’.

Mycket trevligt pre-DanCon-fika! Basse och Organ var precis såna helylle hedersknyfflar som jag föreställt mig och jag hoppas få träffa dem flera gånger.

Extra kul var det förstås – precis som basse säger – att träffa gamers som man kan prata annat än spel med.

Basses bjudbulle var god.

Just nu är jag hemkommen från en rendevouz med Vitulv (och ett gäng pilsner), så jag ber om tillgift om min stavning och grammatik inte uppfyller de höga krav ni kommit att förknippa med mina inlägg.

Vi hittade för övrigt det ställe där vi för evig framtid ska hålla våra Stockholmsforumsölar: Tiki Room. Kanonställe – suveräna drinkar, hyfsade ölpriser och bara bra musik. Jag menar allvar: varenda låt DJ:n lirade var bra. Hur osannolikt är inte det?

Blaah. Jag har glömt varför jag började skriva detta inlägg, så det är väl bäst att jag avrundar nu.

»Pity the poor trainer in the stable when the racehorse farts. Poison oak really is the afrodisiac of the gods.«

Korpen

Hero
Re: ö’rlig, ö’rlogs- …

Herre gud, du var ju inte ens hemma sent....

Korpen just hemkommen från jobbet, tänker åka till dancon om ca; 4h...........

Troberg

Sinister eater
Re: ö?rlig, ö?rlogs- ?

Extra kul var det förstås ? precis som basse säger ? att träffa gamers som man kan prata annat än spel med.
Du menar att ni pratade OT?