Personligen skulle jag vilja veta mycket om tokons historia och storhetstid, de är ju trots allt ett av de äldsta folken i Mundana. Var allt precis likadant som det är idag då? Levde de i stammar eller var de högt utvecklade? Om de var en högt stående civilisation vad hände med den? Var det mörkret som raderade den eller finns något annat bakom dess fall?
Det ska vara mycket mystik och mycket om deras kontakt med drakar och alver. I vilket förhållande står de egentligen till varandra? I vilket förhållande står de till Consaber? Vill de egentligen vara självständiga? Braveheart-äventyrs-uppslag?
I den filmen intrigerar ju flera adelssläkter om tronen av skottland, man skulle kanske kunna överföra detta till Tokon.
Jag vill veta mer om den där gamla stenen också, och så ska det finnas mycket om andra runstenar, heliga platser och druider. Ett äventyrsuppslag skulle kunna vara att en sten talar om tokons allians med tirakerna under det förra mörkret. Kanske vill vissa inte att denna pakt ska bli känd? Kanske nämns dvärgarnas förräderi eller sanningen om alvernas härkomst? Det skulle kunna bli intressanta äventyr.
Man skulle kunna ta med någon nationalhjälte från tokon som SLP, kanske en som vill frigöra tokon. Eller ta med någon druid som har kontakt med drakarna eller är vän med Carwelan, som vandrar runt i tokon inkognito. Det var lite lösa tankar från mig. Hoppas att något var till nytta.