Khan
Kondottiär
Det skulle bli den bästa fantasyserien ever,Tant Ragnar;n262181 said:Jag läser just nu 'bilbo' för min dotter, och hyser en liten, tunn och vag förhoppning att någon, någon gång, gör något i samma stil som den boken (eller 'gillis bonde från ham').
Alltså allt det som Peter Jackson inte gjorde med bilbo triologin.
Fast vill vi se Tom Hiddleston spela Feanor... Eller Kit Harrington som Beren?Tant Ragnar;n262182 said:Eller för den delen, att någon tvärt om gör en überepisk bombastisk tolkning av Silmarillion. Gudar! Dunder! Brak! Världen går sönder och lagas igen! Gondolins fall, med en oändlig budget för specialeffekter!
Det har förtydligats att de inte har rättigheterna till Silmarillion, bara Hobbit och LotR.Tant Ragnar;n262182 said:Eller för den delen, att någon tvärt om gör en überepisk bombastisk tolkning av Silmarillion. Gudar! Dunder! Brak! Världen går sönder och lagas igen! Gondolins fall, med en oändlig budget för specialeffekter!
Tja, en ny version av Bilbo skulle jag helt klart vara på. De få saker de fick rätt kan jag gärna offra för att få en version med högre lägstanivå.Bolongo;n262269 said:Det har förtydligats att de inte har rättigheterna till Silmarillion, bara Hobbit och LotR.
Får erkänna att jag tyckte filmerna misslyckades kapitalt med att fånga det som var fascinerande med Ringen-trilogin - känslan av en uråldrig värld, full av historia, och hur obetydliga ringens brödraskap ofta kändes gentemot världen, och hur maktlösa. Sen är de väl iaf mer välgjorda än Bakshis rotoscope-verra, det får man väl ge dem. Tv-serien har jag nog inga större förhoppningar inför, får jag erkänna.ceruleanfive;n262276 said:Jag har svårt att se att det här blir ljummet – tror på att det blir riktigt trevligt eller en väldig flopp. Hoppas att de låter serien vara sitt eget universum, frikopplat från filmerna, även om det är samma värld.