Nekromanti Tomtar

Hrani

Veteran
Jag tror att tomtarna kan är en rest av drärgar från före år 1 som istället för att fy under berget flydde in i den djupa skogen.
Fast om man tittar på deras attribut är de inte så lika dvärgarna fast det har isåfall gått över tiotusen år sedan de sklides från dvärgarna och kan ha förändrats mycket på den tiden

Hrani var min första kobold dvärg

Det tror jag knappast. Tomtar är MYCKET mindre än dvärgar och kan inte ha ändrats så mycket på bara 10 000 år. Tomtarna är för övrigt magikunniga allihopa och har tomteförbannelsen medfödd. Det har inte dvärgarna.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Hrani

Veteran
Men kanske dvärgarna har kasta förbanelsen på dem som de gjorde med alverna. De andra dvärgarna var kanske rädda för deras magikunnighet varefter de jagade iväg dem och kastade en förbannelse över dem

Helmgast
Varför skulle nån vara så rädd för tomtar att man kastar iväg en sån kraftig förbannelse som man gjorde mot alverna?

Tomtar är inte dvärgar.

// Slut.

Hrani

Veteran
Dvärgar har stor respekt för magi och om tomtarna några dvärgar som var extremt kunniga i magi och De andra dvärgarna blev så rädda för dem att de kastade förbanelsen
Förbannelsen kanske gör tomtarna små och svaga för att de ska bli helt ofraliga

Magnus L

Hero
det är väl möjligt att alla levande organismer på Mundana (utom misslor och möjligtvis alver) härstammar från samma vattenlevande bakterie. Närmare än så är nog inte släktskapet skulle jag tro.

Vår grupps hemsida:
www.spelaroll.net/naug

Oceanliner

Warrior
Stora stygga tomten :)

<B>SL</B> - Det kommer fram en stor biffig Tomte mot dig på 190 cm med ett maffigt svärd, han undrar vad du har och göra i hans skog. Vad gör du?

<B>Spelaren</B> - Jag trodde tomtar var små?

<B>SL</B> - Du trodde de var ofarliga med va?

<B>Spelaren</B> - Öh ja...

<B>SL</B> - Pang! Han slår dig med sitt stora svärd, och det ända som räddar dig är att han inte vill skada trädet där du står.

Mohahaha...ondska får inte vara medfött, inte så som jag har kämpat.

- Jonas

Tomteförbannelsen är en effekt som tomtarna använder sig av ibland för att jäklas. Inte en förbannelse satt på tomtarna.

Tomtar är inte dvärgar.

"I begynnelsen skapade människan Gud"