Bullowar
Veteran
en spelare ville ha en tomte som rp så jag gjorde en.. frågan är om den blev bra..
STY 1T6+1
TÅL 1T6+2
RÖR 2T6+1
PER 3T6+2
PSY 3T6+2
VIL 3T6+6
BIL 4T6
SYN 3T6
HÖR 3T6
Längd = STY + TÅL + 1T6 + 20
Vikt = Längd - 20 + 2T6 - 7
Åldern är ungefär som en dvärgs.
Tomten fick 5 slag på huvudtabellen.
Tomten har en primitiv börd även om dom kan vara ganska civiliserade
Föremålen 34-46 och 53-78 kan inte tomten ha.
Tomtar har väl inte något direkt yrke heller, så jag satte tomtarnas yrke till tomte också.
Framgångsslag: VIL, PSY, BIL
Yrkesfärdigheter: (100|130|160) Alstra fototropi, Besvärjelse, Magiförnimmelse, Undervisning, Berättarkonst, Fingerfärdighet, Kasta, Gömma, Rida, Smyga, Undvika, Träsnide, Spåra, Söka, Väderkännedom, Överlevnad, Övertala, Växtlära, Jordbruk, Djurlära, Djurträning, Hoppa, Klättra, Uttala tomteförbannelse
Besvärjelser: 1T6+6 enheter för att skaffa formaliserade besvärjelser.
Specialfärdigheter: 1T6+1 enheter till stridsvana.
Valfria enheter: (15|30|40)
Startkapitel: (1|2|3) x Ob1T6 silvermynt
Startutrustning: (1|2|2) st A-val, (1|1|2) st B-val, (0|1|1) st D-val
Tomtefamiljens huvudnäring borde ju också vara tomtar i så fall, och tomten får då Ob1T6+1 enheter till Gömma, Smyga, Undvika och Uttala tomteförbannelse från huvudnäringen.
...vad tror ni om min tomte? kommer att bli hemskt svårspelad tror jag, men han får ju försöka =)
If sex is like a pain in the ass, you're doing it wrong
STY 1T6+1
TÅL 1T6+2
RÖR 2T6+1
PER 3T6+2
PSY 3T6+2
VIL 3T6+6
BIL 4T6
SYN 3T6
HÖR 3T6
Längd = STY + TÅL + 1T6 + 20
Vikt = Längd - 20 + 2T6 - 7
Åldern är ungefär som en dvärgs.
Tomten fick 5 slag på huvudtabellen.
Tomten har en primitiv börd även om dom kan vara ganska civiliserade
Föremålen 34-46 och 53-78 kan inte tomten ha.
Tomtar har väl inte något direkt yrke heller, så jag satte tomtarnas yrke till tomte också.
Framgångsslag: VIL, PSY, BIL
Yrkesfärdigheter: (100|130|160) Alstra fototropi, Besvärjelse, Magiförnimmelse, Undervisning, Berättarkonst, Fingerfärdighet, Kasta, Gömma, Rida, Smyga, Undvika, Träsnide, Spåra, Söka, Väderkännedom, Överlevnad, Övertala, Växtlära, Jordbruk, Djurlära, Djurträning, Hoppa, Klättra, Uttala tomteförbannelse
Besvärjelser: 1T6+6 enheter för att skaffa formaliserade besvärjelser.
Specialfärdigheter: 1T6+1 enheter till stridsvana.
Valfria enheter: (15|30|40)
Startkapitel: (1|2|3) x Ob1T6 silvermynt
Startutrustning: (1|2|2) st A-val, (1|1|2) st B-val, (0|1|1) st D-val
Tomtefamiljens huvudnäring borde ju också vara tomtar i så fall, och tomten får då Ob1T6+1 enheter till Gömma, Smyga, Undvika och Uttala tomteförbannelse från huvudnäringen.
...vad tror ni om min tomte? kommer att bli hemskt svårspelad tror jag, men han får ju försöka =)
If sex is like a pain in the ass, you're doing it wrong