Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Okej, nu kommer jag officiellt ut som hopplöst omodern, tillbakablickande och dåligt uppdaterad ...
1. Ärans väg
2. Grå döden
3. Marsklandet
1. Ärans väg
2. Grå döden
3. Marsklandet
Bah! Du har ju åtminstone spela tre köpekampanjer. En annan har spelat grå döden under sent 80-tal och sedan enbart hemmabyggda kampanjer.Skarpskytten;n263540 said:Okej, nu kommer jag officiellt ut som hopplöst omodern, tillbakablickande och dåligt uppdaterad ...
1. Ärans väg
2. Grå döden
3. Marsklandet
Jag har mer eller mindre inte spelat något svenskt rollspel sedan 1990 ... (jo, ,Western, men det är det).luddwig;n263544 said:Bah! Du har ju åtminstone spela tre köpekampanjer. En annan har spelat grå döden under sent 80-tal och sedan enbart hemmabyggda kampanjer.
Nu känner jag mig jättekorkad men vad mer ingår i Den svarta solen än Snösaga? Jag trodde den var stand-alone. (Ja, förutom Vildhjarta då, som kan anses vara en fristående prequel.)luddwig;n263388 said:Antar att Henke inkluderat Snösaga i Den svarta solen.
Eldsjäl? Likstorm? Men de är väl typ fristående allihop? Mitt intryck i alla fall av att bara läst.Organ;n263572 said:Nu känner jag mig jättekorkad men vad mer ingår i Den svarta solen än Snösaga? Jag trodde den var stand-alone. (Ja, förutom Vildhjarta då, som kan anses vara en fristående prequel.)
Njae. De sitter ihop. Vildhjarta, Snösaga, Eldsjäl och Likstorm är alla fortsättning på varandra. Nu är det rätt länge sedan jag spelade dem, men det finns en tydlig röd tråd om jätten Blodughadda och artefakten Snösaga genom dem vad jag minns.Bifur;n263576 said:Eldsjäl? Likstorm? Men de är väl typ fristående allihop? Mitt intryck i alla fall av att bara läst.
Är det i poängordning eller som en nedräkning till förstaplatsen? Alltså är det pakt av ånga eller MUA som fick högst poäng?Jocke;n263590 said:3. En Pakt av Ånga - triologin? duologin? quatrologin? hur många delar kom egentligen ut? I vart fall en höjdpunkt i svensk rollspelshistoria.
2. Upsala-sviten
1. Undergånges Arvtagare
Bubblare:
Virgin-duologen (Ronaldo Rose & O Camaleão)
Genlab Alfa (skulle kunna vara med om jag faktiskt hade SPELAT den)
Ånga får högst. Efter som ingen annan ens nämnt den. Kurragömmaklubben ftw!Henke;n263679 said:Är det i poängordning eller som en nedräkning till förstaplatsen? Alltså är det pakt av ånga eller MUA som fick högst poäng?
Bästa kampanj | Rollspel | Poäng |
Den Femte Konfluxen | Drakar och Demoner | 40 |
Undergångens Arvtagare | Mutant UA | 39 |
Den Svarta Madonnan | KULT | 18 |
Törnetronen | Symbaroum | 18 |
Grå Döden | Mutant | 12 |
Ärans väg | Drakar och Demoner | 10 |
Upsala Sviten | 9 | |
Marsklandet | Drakar och Demoner | 6 |
Sylfens Vrede | Eon | 3 |
De fördömdas sista hopp | Eon | 3 |
My Drinking Problem | Vampire | 3 |