Nekromanti Torned Hulks (från Diablo 2) i Eon?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
För er som har spelat Diablo 2 och vet vad Torned Hulks är, vill jag gärna ha några synpunkter på saker och ting (jag har ju ganska dålig fantasi):

Jag har funderat på att konvertera dessa gigantiska manglarmonster till Eon.
Varför inte? De är annorlunda, de är stora, de är farliga, de är... öh... skitfeta bjässar som är coola! /images/icons/smile.gif

Jag funderar på ungefär vad man bör utgå ifrån. Stora delar av dessa slaktarmaskiner är nämligen "gjorda" av trä, så de blir nog ganska sådär smått sega att slå ihjäl...
Dessutom så undrar jag om man bör ha med utmattning, blödning och extraskador på dem, när de ändå är gjorda av trä. De är ju ungefär som golems som är gjorda av jord, skillnaden är inte alltför stor. Undrar om man känner så mycket smärta när man gjord av trä? Och undrar om träd brukar blöda så ofta? Jag har inte så ofta hört om björkar med lungor heller... /images/icons/wink.gif

Varifrån borde dessa bestar komma? Takalorr/Kamor låter inte helt fel i mina öron (dessa liknar Kurast en aning tycker jag).

Antalet skadekolumner hade jag tänkt mig skulle vara något i stil med 10...

Om man skulle utgå från troll och fetta upp de lite och göra vissa ändringar så skulle det nog inte bli helt fel... frågan är bara hur stora ändringar.

Vikt och längd är något utav ett problem. Vikt: Ungefär... öh... 1 ton? Längd: 6-10 meter?

Chockvärde: Som troll, med en plusmodifikation på sisådär 10-20?

Grundskada: De kan attackera på 2 sätt, med handen eller med den andra saken som sitter fast i andra armen. Ett "normalt" slag skulle kanske göra typ Ob8T6, låter det rimligt? Och ett slag med den där trä-grejen kanske gör Ob14T6 ungefär? Ett troll gör Ob7T6 i skada med en trädstam (om jag inte minns helt fel), så jag tycker att det verkar ganska så rimligt det där (betänk att dessa är lite större än trollen också)...

Just ja; aggressionsvärde... hehe... ondskan flödar...

Jag vet att de skulle bli lite övermäktiga, men det behövs ibland *tänker på sina koboldiska spelare*...

Jag har även funderat på att konvertera Fallen Ones, enbart för att de är onda små irriterande äckelkräk... /images/icons/smile.gif

Varför finns inte Kobolder med i Eon? De är ju *hrm* söta, med sina små yxor... /images/icons/smile.gif

P.S. Jag blir glad om jag slipper sarkastiska svar som "Varför inte konvertera Mephisto och Diablo?" /images/icons/wink.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Erik_UBBT

Veteran
Varför inte konvertera Baal?
Ang. Fallen borde man i princip kunna använda de värden som ges i Monster & varelser för vättar.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Fallen Ones är mindre och fulare...

Tack för sarkasmen förresten /images/icons/tongue.gif.

Duriel tänkte jag på att konvertera ett tag faktiskt /images/icons/tongue.gif men han är så ful... /images/icons/wink.gif

Karlsson

Veteran

hmm, jag jobbar faktiskt på ett äventyr där Duriel ska vara med... och jag har tänkt lite på att konvertera vissa varelser från D2 till EON. Skillnaden är att jag tänke mig Torned Hulk som lite MINDRE än ett grotttroll. Om dom nu ska vara så som du beskriver dom borde du i stället göra dom lite som Enterna (eller vad dom nu hette) i Tolkiens sagan om ringen. Det står ju faktiskt i manualen att dom är "förfädernas beskyddare av djungeln", och att dom nu har blivit förvanskade av de tres onska och att man nu kan skymta en djup sorg i deras ögon. Det står också att deras kroppar är täckta av törnen, ingen att brottas med. bland dom andra varelser jag har funderat på att konvertera finns, på svenska för jag läser innantill ur manualen, spikdjur, blodhökar, sandmaskar och Skarabedemoner fast utan lightning.

"When God created light,
the first shadow was born"

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Mjoo de blir väl något i stil med Entar (eller heter det "Enter"?)... men Entar var väl typ... jättestora? /images/icons/smile.gif

*springer snabbt igenom lite av act 3 med sin Necromancer*
De är kanske inte mer än 4-6 meter när man jämför med sin egen längd.

*trycker på subjektiv-knappen*

Spikdjur, är inte det dem som skjuter taggar på en och ser ut som igelkottar? De är coola... bra idé /images/icons/smile.gif!

Blodhökar finns det väl nästan redan, om jag inte minns helt fel? Blodflygare, eller vad de nu heter...

Sandmaskar är också ganska skitcoola! Jag har själv funderat på något i stil med de där jävelstora maskarna från Dune (de finns även med i "Hotet från underjorden")!

Skarabédemoner... äh, om Duriel och Torned Hulks finns med - så varför inte? /images/icons/wink.gif

Fetischer (de där små med stora knivar - man möter de senare i act 1 och överallt i act 3) är ju bara alltför gulliga! /images/icons/smile.gif Nästan ett måste!

*ska fundera lite mer över monsterkonvertering senare idag...*
*gääääsp*

Erik_UBBT

Veteran

Fetischerna vore onekligen ganska roliga att ha med i Eon. När jag och några kompisar satt och spelade D2 helgen efter det kom ut blev vi (som de flesta andra antar jag) oerhört förbannade på de små gynnarna. Skulle vara kul att se spelarnas ansiktsuttryck när de helt plötsligt dyker upp i Eon...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Här är attributen...

Jag är öppen för förslag/kritik/whatever.

PSY: (3T6+2) 12
STY: (1T6+3) 6
TÅL: (1T6+3) 6
RÖR: (3T6+3) 13
VIL: (4T6+2) 16
BIL: (1T6-1, dock minst 1) 2
SYN: (3T6+1) 11
HÖR: (3T6+1) 11
PER: (1T6) 3

Chockvärde: 9
Skadekolumner: 5
Utmattningskolumner: 5
Kroppsbyggnad: Svag (· 0,9)
Längd: (STY+TÅL+3T6+65) 87 cm
Vikt: (Längd-65) 22 kg
FÖR: (RÖR+TÅL+15)/4 8,5
BF: (STY+TÅL)-1 5 kg
Grundskada: K: Ob1T6-1 H: Ob1T6 S: Ob1T6+2
Aggression: 18 (alla Fetisher har Ob1T6 lättare på raserianfallslag, dessutom skakar de frenetiskt i en runda innan de går in i ett raserianfall - observera att slaget måste lyckas innan de börjar skaka frenetiskt)
Tur: (3T6) 10
Tro: (1T6+14) 17

VINIT: 13
Insikt: 9

Eftersom att dessa är små extremt små så får man +Ob1T6 i svårighet för att träffa dem vid eventuell bankning.
Pansar: 0/0/0

Jättefet huggkniv [15]/[10]/[8]* H: +Ob2T6, K: +Ob1T6, S: +1 SI 1/2 Bryt: 9
Blåsrör [5]/[16]/[0]* 5-10-15-30 S: Ob1T6-Ob1T6-1-Ob1T6-2-1 Bryt: 4

Hoppa 14, Klättra 14, Simma 6, Smyga 10, Undvika 15, Överlevnad 15, Gömma 13, Spåra 10, Speja 10, Stridsvana 14, Jakt 8.

Uppdate om Fetish-schamar kommer snart... nu ska jag spela [trummljud och strålkastare] Diablo 2! /images/icons/smile.gif

Lasombra

Veteran
Re: Här är attributen...

Vet inte det känns lite konstigt att konvertera småkräken för i så fall måste man nästan bygga upp en liten koloni där de kan bo... Om man ska konvertera Shamanerna så ska de i alla fall inte kunna göra som i D2 återuppväcka småkräken för då blir de alldelens för hårda

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Lasombra on 2000-08-14 17:39.</EM></FONT></P>

Karlsson

Veteran

Om man ska konvertera Shamanerna så ska de i alla fall inte kunna göra som i D2 återuppväcka småkräken för då blir de alldelens för hårda

du kan ha rätt... men å andra sidan varför inte? de är ju shamaner och magiker i ett. om dom först kan hela kroppen borde dom väl sedan kunna gå in på andeplanet och leta fram själen och leda tillbaka den till kroppen. eller? visserligen fungerar ju EONs magier så att den skyndar på kroppens naturliga läkning, om jag har fattat rätt, men det kan ju vara för att det är lättare bara eller nåt sånt. Det borde gå att komma runt.

"When God created light,
the first shadow was born"

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Jag hade inte tänkt mig att Schamanfetisherna kan återuppväcka folk med en simpel besvärjelse, lika lite som jag hade tänkt mig att ta med magier som Bone Spear, Comet och Blizzard. Det passar helt enkelt inte i Eon, lite måste det modifieras...
Tyvärr har jag inte hunnit ägna Schamanfetisher en tanke, vi höll på med våra sinnessjuka äventyr Neotechäventyr igår till klockan 04.00 så...

Förresten, räknas det som brott mot upphovsrättslagen att sno varelser från Diablo 2 och exempelvis skriva en modul om dessa?

*känner för att skriva något, det blev inte så mycket av mina Nanórgona-planer* Dessutom behöver Eon fler skumma monster /images/icons/wink.gif

ripperdoc

Myrmidon

Förresten, räknas det som brott mot upphovsrättslagen att sno varelser från Diablo 2 och exempelvis skriva en modul om dessa?</I>

Ja, iaf om du snor hela raddan. Blizzard har ju inte tagit copyright på de enskilda namnen, men det har de på spelet Diablo, vilket gör att hela konceptet är deras. Men som alltid är det lite snårigt, dock tror jag inte att de (Blizzard) skulle bry sig om det rörde sig om en gratismodul på nätet exempelvis, då den isf bara gör reklam för spelet.

/RD

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Tiraken_UBBT

Veteran

Ärligt talat så tycker inte jag att det låter vidare
kul att dunka på ett jävla träd!!
Storleken på ett troll brukar vara 3-4 m
beroende på vilket sorts troll det är.
Om jag skulle se ett monster på 6 m så skulle
ju jag kuta. Om den inte har några lungor så vad skulle
den tänka med en goblin är ju en demon man kan trolla fram
så det är ju en annan sak. men kul ide att göra ett monster.

//TRÄDET