Nekromanti Total nybörjare vill testa på rollspel (Göteborg)

Razcak

Veteran
Tjena! Har aldrig testat rollspel innan men är väldigt intresserad av att testa på det någon gång! Tänker främst DnD, men kan testa på vad som helst. Är väldigt fantasyintresserad i stort, både spel och böcker. Inser att det är mycket att sätta sig in i men har läst på lite och det verkar sjukt spännande. Om någon grupp i Göteborg kan tänka sig att ta sig an en total nybörjare så är det bara att slänga iväg ett PM, både svenska och engelska rollspel funkar. :)
P.S. om det är någon spelare/grupp som vill ha illustrationer av sina karaktärer O.S.V. så kan jag skissa ihop något åt er, bara för skojs skull. Tecknar både analogt och digitalt :)

zonk

muterad
Kul med mer folk i hobbyn! Bor inte själv i Gbg-trakten men tror säkert det finns grupper där som är sugna på en till! Tips är att kolla FB-grupper för rollspel, det verkar vara en hel del ruljangs där. Nån med FB-konto kan nog tipsa om exakt vilka grupper det rör sig om.

gustaf s

Warrior
Vi är ett gäng som med något oregelbunden frekvens spelar drop-in rollspel i Göteborg. Då snackar vi främst enkvällsgrejer, där vi pitchar och väljer spel samma kväll. Det är absolut inte mycket att sätta sig in i, men sjukt spännande :).

Är du intresserad kan du PM:a mig, så ska jag meddela när det blir nästa gång (det verkar som vi har haft sommaruppehåll).

Vill du få lite känsla för vad som varit på bordet tidigare, så kan du kolla in Björn den Godes tråd ”Gårdagruppen prövar indiespel”.