Nekromanti Träffmallen!

Kid Curry

Veteran
Howdy partners!

Hur använder ni träffmallen?

Jag använder den öppet till alla rollpersonerna så dom får räkna ihop hela TC själv och leta upp var dom träffa men det blir ett litet dilemma i ett äventyrsförslag jag har där en rollperson ska missa men en "bad guy" i bakgrunden träffar en viktig SLP och RP blir anklagad för kulan.
Tittar nu RP själv på mallen så vet dom att dom har missat alt. träffat eller inte. :gremconfused:

Gusman

Veteran
Vi använder den alltid öppet.
En fråga angående ditt dilemma:
Är det meningen att RP skall tro att dom träffat eller räcker det med att byborna tror det?
Det är ju mer frustrerande att veta att man missat men inte kunna bevisa det.

Storuggla

Champion
Kan de inte missa då? Alltså, förr eller senare missar alla, även Fearsome Jack Ike (ni trodde allt at than var död va? Icke sa nicke). Och i fall de har så hiskelig höga värden att de inte missar så är det väl bara att.. ja, då blev det klurigare då.

Storuggla, gillar idén men ser problem.

Kid Curry

Veteran
Man slipper ju i och för sig ett jäkla gnatande när rollpersonerna enligt träffmallen får en bra träff men inte lika bra när dom sedan slår skadan!

Men nackdelen på det hela är ju att jag som SL sedan får mer jobb med att hålla reda träffmallen också.

Tobias Eliasson

Veteran
Jag började vara SL för Western på konvent, där vill jag ha det så eftersom det är en tävling, sedan har det hängt kvar eftersom jag tycker att det är smidigast så.

Kormantaouk

Veteran
"Lagen" har väl alltid rätt....
eller???

om nu en rp anklagas för att ha skjutit ner en oskyldig, så har han det...
lös dilemmat med att nån (lagen) hävdade att hans missade skott träffade en civilperson
.
.