Nekromanti Tråkiga Spelare

VikkeTikke

Veteran
Shit här är man spelledare och spelarna har inget kul alls för sig. dom vill bara att deras gubbar ska vara bra-rika-starka-ha bra vapen-adliga..mm det vore kul om nån ville göra en INTERESSANT rollperson istället för att kolla vilken hjälm som är BÄST istället för den som passar bäst till exempel.
fy vad jobbigt./images/icons/sick.gif

litleme

Warrior
se till att dom blir rånade på allt dom äger och har /images/icons/devil.gif det brukar göra saker intresanta (och rollpersonerna sura=)

Ta den du tycker bäst på att spela åt sidan, gör en intressant karaktär med honom, och få de andra att haka på.
Jag började trenden i min spelgrupp gnom att spela snobb.... Dom andra hatade honom, men vi fick intressantare karaktärer....

Vad tycker du är intressant?
Är du som våran SL så är det när RPs börjar bråka med varandra så vi inte spelar goda vänner hela tiden.

lyfalitrorjag

Veteran
det brukar bli så när man börjar spelar. men det löser jag lätt. alla rollpersoner sover på ett värdshus på väg till en stad. helt plötsligt har nån tagigt alla deras vapen. sen kan nån ha kidnappat dom, sckickar dom så långt iväg som möjligt där dom inte har ett dugg att säga till om. fast det kanske e bättre att varna dom för attt det blir tråkigt spel med supergubbar

Kameli

Warrior
Kortslutning..

Se upp, det kan slå bakut vettu..
Visst är det intressant med en depprimerad riddare som jagar sin faders mördare. Det skrupelfria hyrsvärdet som klagar över ledbesavär på äldre dar och den trinde dvärgen som försöker utfinna vari världen det bästa ölet finnes.

Men när det börjar gå till överdrift och nio av tio RP har sett sin familj mördad, har levt på mord och hor i slummen, hatar misslor därför att de... osv.
Ibland kan det hela gå till överdrift och måste tas ned på jorden lite.
Prepubertalt macho/överdramatiskt komplex eller nåt.
Har för mig att det utryckts bättre än vad jag gör nu men jag hoppas du förstår vad jag menar.

MVH David Kamali

Re: Kortslutning..

Håller med om överdriften. Jag gick till överdrift, så nu är alla mina karaktärer (dom två senaste) vildmarksmän med relativt lycklig bakgrund.... Trevligt att spela