Nekromanti Tråkigaste hushållsarbetet

EchonCique

Hero
AVIS

Torktumla och hänga i torkskåp är lika ångestfritt som själva tvätten, men du får poäng för påtalandet om vikning. Det är nämligen vansinnigt trist. (Jag hade väl förträngt den biten som försvarsmekanism...)
Jag blir avis på folk som har lätt för att arrangera allting kring tvättandet och som dessutom har maskinparken och utrymmena som beskrivs.

Själv delar 16 hushåll i min fastighet på 1 tvättstuga med 1 tvättmaskin, 1 torktumlare och 1 pissdåligt torkrum. Summa rummarum, det är en omöjlighet att få en tid och när man väl får en tid så har man 1 maskin att tvätta åt gången. Lycka till få ihop den kombon.

/me vars smutstvättshög är gigantisk, men som löser det genom att köpa nya kläder konstant.

AEGIS PRIME

Swordsman
Utan tvekan att städa badrummet, i synnerhet att skrubba duschkarbinen och badkaret... Det finns inget värre så ofta gör min sambo det istället så gör jag annat.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Haha, jag känner igen mig, fast jag har bara bott i nuvarande lägenheten i drygt 4 månader...

Rävnos

Warrior
Hejsan,

Att städa badrummet är både det tråkigaste och äckligaste man kan tänka sig imo.

Framförallt vänder det sig i magen på mig när man tvingas rensa ur duschfiltret, då har det hänt mer än en gång att jag både klökts och förbannat mig själv för att jag inte är skinhead..

Det som är tråkigast utan att vara äckligt är ju utan tvekan att tvätta, det är varmt och svettigt att stå i tvättstugan, det tar tid och någon snor alltid ens tvättider

hraufnir

Swordsman
Är det månne en automatkarbin?

... i synnerhet att skrubba duschkarbinen...
Hade jag en alldeles egen duschkarbin skulle banne mig grannarna få svårt att sova. Skulle duscha hela natten lång! =)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Diska och städa [NT]

Städar gör jag kanske två-tre gånger om året, eller vid de fåtaliga tillfällen då jag får ett idiotryck och faktiskt stör mig på röran. Diskar gör jag kanske en gång i veckan. Men av principskäl så kommer jag nog aldrig att skaffa en diskmaskin, i alla fall inte så länge jag är själv.

MrG

Swashbuckler
Efter noga övervägande;

Plocka ur diskstället är nog tråkigast, i alla fall det som jag verkar dra mig mest för...