Nekromanti Traditionsfokus: Celestial Chorus

God45

#PrayersForBahakan
Jag behöver mer tid för research innan jag startar fantasy ras fokus projektet. Att behöva åter bekanta eller till och med bekanta mig med flera olika spel och spelvärldar tar mycket längre tid än att göra klanfokus artiklarna där jag skrev från minnet och bara behövde kolla upp vissa klaners discipliner. Därför lägger jag upp åtminstone ett parTraditionsfokus trådar innan jag börjar med fantasyras fokus.

Vad är det här? Med jämna mellanrum kommer jag skapa en tråd där vi diskuterar en av traditionerna från Mage: the ascension. Jag kommer göra en öppnande post med en genomgång av traditionen i fråga och vad jag tycker gör den intressant att spela och sedan är tråden öppen för fri diskussion. Jag vill mycket gärna både veta vad som gör att ni tycker det är kul att spela en viss tradition och tips på hur man kan göra det på bästa möjliga sätt.

Den här gången fokuserar vi på The Celestial Chorus:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YrLk4vdY28Q"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/YrLk4vdY28Q" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Kören består av de magiker som är tjänare till den enda Guden. Muslimer, kristna, Judar och andra. De är en regnbåge av monoteister som alla kämpar för att föra världen tillbaks till att vara övertygad om Guds existens.

Celestial Chorus är konstiga. De är inte konstiga eftersom de är magiker och de är inte konstiga eftersom de är fullständigt, fanatiskt och dedikerat troende på en enda allsmäktig Gud. De är konstiga eftersom de är både och. De fick chansen som magiker att skapa vad de ville, att ändra världen till vad de ville... och de tackade nej. Deras tro på att det finns en enda Gud och att han har en plan är så stark att de väljer att följa istället för att leda. Detta leder till en intressant motsättning, fanns Gud innan de började tro på honom eller var The Celestial Chorus tvungna att skapa honom?

En sak som ofta bli ignorerad när det kommer till den här traditionen är Chorus biten. Folk fokuserar på Celestial biten men glömmer att kören ser hela världen och alla i den som en del i Guds sång. De flesta är bara bakgrundssångare, men varje magiker får åtminstone ett kortare solo.

Magi: Kören använder inte magi. Magi är ynkliga trick och konster. Kören kallar ner mirakel från gud själv! De kallar fram änglar, förvandlar kättare till salt och läker dödliga skador med Guds ljus!

Kören är mäktigast när det kommer till sfären Prime, eller magi själv. Detta är inte så konstig, vad skulle Guds mäktigaste tjänare vara experter på om inte världens självaste grundstenar? Andra vanliga sfärer är life som används till att läka, spirit som används till att kommunicera med änglar och driva ut demoner samt forces för när det är dags att bli gammaltestamental.

Bra koncept bakom Körmedlemmar jag sett: Filosofen som försöker förstå hur annan magi passar in i guds plan.

Trohelaren som var en socialarbetare för folket i sitt kvarter men som släppte loss gudsvrede på demoner, vampyrer och technocrater som hotade hans folk.

Koncept jag aldrig vill se igen: Du kan inte spela en pacifist. Det går inte, omöjligt. Mage är ett krigsspel, slagfältet är verkligheten och du måste slåss eller dö och förlora allt som är viktigt, allt som du tror på. Du behöver inte vara blodtörstig men du måste bära två svärd. Vända andra kinden till är inte möjligt i mage.

Klädsel: Ödmjukt. Du är inte prålig eller skrytig. Du bör enkla kläder och låter istället dina handlingar tala. Ofta bär du ett tecken på din tro, tex ett kors runt halsen eller en slöja. Du kanske är en präst eller nunna och då klär du dig passande för det.

Uppvaknande: Starkt religiösa människor eller folk som varit icketroende hela sina liv och ser uppvaknandet som en religiös upplevelse blir ofta körmedlemmar. Många magiker som inte har en tradition finner det ofta lätt att konvertera till kören eftersom deras filosofi ofta är välkänd och känns trygg.

Varför är Celestial Chorus den bästa traditionen att spela?: Eftersom du har de coolaste krafterna, kalla ner guds egen eld till att förinta dina fiender är storslaget på ett sätt ingen annan tradition kan matcha.

De coolaste replikerna. Både citat från heliga böcker som Biblen och Koranen plus mer moderna så som "I kick ass for the Lord!"

Men framför allt? Tro känns bra. Inget tvivel, inga moraliska frågor inga funderingar om ifall Gud finns. Du vet att Gud finns! Rent hopp, ren tro och ren kärlek strålar genom dig!

Varför är Celestial Chorus de värsta monstren du kan träffa på?: Om de vinner kommer homosexualitet bero på demoner och du kommer brinna i helvetet för att du var svag nog att låta dem besitta dig. Sjukdomar kommer vara straff från Gud och alla som får cancer har bara sig själv att skylla. Om du säger emot en av körmedlemmarna, en av Guds utvalda tjänare, kommer du brinna för alltid.

Kören är moralister, de har skapat en Gud som förstör städer, fördömer homosexualitet, ger monarker gudomlig rätt att härska och förbannar människor att leva för alltid som monster.

Måste jag ens ta upp allt religiösa människor och organisationer gjort utan magiska krafter?

Cybot

Mest spelbar
Ett koncept som jag alltid har velat prova är att köra maffia torpeder (typ Vincent Vega och Jules Winnfield i Pulp Fiction), och att de är Celestial Chorus magiker.

Ezekiel 25:17

En annan karaktär är kul som SLP.
När en vampyr har lärt sig att heliga symboler inte gör något och börjar bli lite flippant mot präster osv så slänger man in en präst som också råkar vara Celestial Chorus mage. Och som vet att vampyrerna kommer...

mr_si

Warrior
låter som en häfig tradition, har inte sett mycket alls om Mage förut så detta var kul att se :gremsmile: