Nekromanti Trakorien och äventyr

Det här kanske inte är något för framtida spelare i svavelvinter.

Jag har precis läst Trakorien och jag måste bara säga att det kanske är den bästa modul jag läst. Precis lagom med information om Trakorien för att kunna bygga äventyr. Har någon några roliga äventyr att berätta som de har spelat i Trakorien? Jag har kommit på ett bra användande av ett av Trakorien äventyren om spelarna inte gör som jag vill.

Jag kommer att ge Briors krönika som en handout till spelarna då han kommer att åka till Marjura och bevittna Cruri återuppväckelse. I alla fall så är mina spelare kanske inte jätte sugna på att läsa igenom över femtio sidor reseskildring (bör man ge de kartan när de läser den, det gör det ju mycket enklare, ja det bör man nog). Därför så tänker jag nog, om de inte läser boken, slänga på den mest envise spelaren att han får dra nitlotten i ödeslotteriet och inder hela kampanjen bli jagad av folk som vill plundra honom. Om denne klagar över något (han kanske råkar dö t.ex.) så säger jag bara att han hade kanske vetat bättre om han läst krönikan.

Jag tänker nog också låta en RP ha ett horn i sidan till en av krastylokraterna och använda shamasz finger äventyret också. Sedan ska jag slänga in mängder med maktkamp och snikenhet som kommer sätta käppar i hjulet för RP då de inte kommer att få så mycket stöd i kampen om konfluxen. Elakhet är en dygd...

En av mina spelare blev tillfrågad om han ville öppna spelen genom att framföra "Tiamats tvenad". Han hade inte heller läst Briors krönika och tackade ja.

Karaktären är en magiker med harmonistformeln flyga, så han flög naken tillbaka till staden bara för att bli arresterad för förargelseväckande beteende. Stadsvakten kom dock på vem han var och satte honom än en gång på flotten för att driva mot Palamux. :gremsmile: Jag tror spelaren kommer att ha läst lite mer till nästa gång.

Baldyr

Hero
"förargelseväckande beteende"?

Karaktären är en magiker med harmonistformeln flyga, så han flög naken tillbaka till staden bara för att bli arresterad för förargelseväckande beteende.
Och jag som trodde att de redan opryda paratornierna var ovanligt lättklädda under Frihetsspelen... :gremwink:

Att inte bete sig som under Rio-karnevalen skulle alltså snarare vara "förargelseväckande" när huvudstaden firar rikets nationaldag.

Se även Trakorien-krönikan för Briors betraktelser om stadsbornas lössläppthet.

/Baldyr

Re: "förargelseväckande beteende"?

Jag vet, men som du säkert läste i min krönika på Trakorien-listan så handlar det inte om att han visade sig naken utan hur han gjorde det. Jag tolkar trakorierna som att de ser sig vara överlägsna alla främlingar, deras kultur och samhälle är mer utvecklat än andra. Trakorierna anser att det är helt ok med mycket bar hud, men det måste göras med finess och stil (obs deras tolkning). Att endast vara "påklädd" en repstump som bakbinder händerna är bara att blotta sig och saknar totalt klass, finess och är totalt osofistikerat.

Vad Boffin, som karaktären heter, visade enligt stadsvakten var att han inte kunde se var gränsen mellan förargelseväckande beteende och mode, skönhet och klass gick. I åskådarnas, däribland vakternas ögon var han helt enkelt en farsegels som i sina försök att nå upp till trakoriernas nivå totalt skämde ut sin ras (hober) och folk (erebosier).

kalcidis

Hero
Re: "förargelseväckande beteende"?

mailinglistan där alla som är förälskade i Trakorien lovordar Erik Granström och diskuterar allt som kan tänkas finnas och hända i just Trakorien.

P Lex

Warrior
Var?

Funderar på att dra igång en kampanj 8 år efter konfluxen... givetvis till Expert. Är denna lista hemlig eller är den öppen för allmänheten?