Nekromanti [Trakorien] Slumpmöten

Dilandau

Myrmidon
(Dubbelpost från järnringens forum. So sue me.)

Jag sitter och fnular med en slumpmötestabell som jag hade tänkt använda under resorna i Oraklets fyra ögon. Jag gör den tillsammans med mina spelare - var och en hittar på fem olika möten utan att berätta för någon annan (utom mig som sl, då). Spelarna har hittills hittat på möten möten som på något sätt har med deras karaktärer att göra, vilket jag tycker är askul. De har tagit upp lösa trådar både från deras liv innan Svavelvinter, och från perioden mellan Svavelvinter och O4Ö.

Som "motvikt" skulle jag vilja ha möten som fokuserar på världen, på det som är unikt med Trakorien, eller som har med maktspelet ovanför rp:s huvuden att göra.

Ett möte kan vara allt från raka "5 zombier anfaller" till hela små miniäventyr ("5 zombier anfaller, spåren leder tillbaka till en borg där en remuntrasmittad nekromantiker försöker återuppväcka döda växter för att skapa en odöd växtarmé och på så sätt hämnas på sin f.d kollega som flytt med nekromantikerns alvfru ... etc").

Just nu är jag dock helt utan inspiration. Så hjälp mig, snälla! Vad är ett coolt, intressant och genuint trakoriskt slumpmöte, tycker ni?