Nekromanti [Tranås] Söker rollspelskompisar!

Smurken

Veteran
Hej!

Jag är helt ny på muntliga rollspel och skulle vilja hitta några att spela med. Än så länge har jag, min sambo och hennes bror spelat "spelet om morwhayle" och det här med rollspel är verkligen något jag har fastnat för nu.

Jag söker såväl erfaren som nybörjare, jag är som sagt nybörjare själv så jag ser fram emot att få lära mig en hel massa! Jag bor i Tranås men kan tänka mig att åka till närliggande orter som Jönköping och Linköping för att spela i gott sällskap då och då.

Zadrith

Hero
Är från Tranås men är utflyttad sedan länge, när jag bodde där fram till mitten av 90-talet hade vi en väldigt aktiv spelförening (Draugsirim) med ca 10-12 deltagare men merparten av oss har flyttat därifrån sedan dess och jag vet inte om de som finns kvar är aktiva rollspelare längre. Jag kan försöka fiska lite information om den saken åt dig och kanske kan hitta någon du kan kontakta.

Jag vet att det bildades en ny förrening som till och med lyckades fixa en spellokal av några lite yngre Draugsirim-medlemmar, efter att vi som var de äldsta (av årgång 73-75) flyttat därifrån eller slutat spela men har ingen aning om hur länge den förblev aktiv.

Bornmo

Warrior
Testa Tranås Warhammerförening, det borde finnas några som spelar rollspel där om jag inte minns helt fel. De finns på Facebook :)