Nekromanti Transformering av filament x2

Orthan

Veteran
Kan man transformera samma filament två gånger?

exempel:ja har ataxatropi som alstrings metod och tänkte att om ja ska använda tillexempel en besvärjelse som inehåller effekten "blixt" så måste ja transformera från ataxatropi till fototropi, nu är grejen att jag vill ha en blixt på magnitud 4 så att den gör OB4T6 Trauma och OB4T6 Smärta. problemet är att transformeringen från atax till foto är normal svår och ger då ett filament i förlust vilket betyder att jag måste alstra 5 ataxatropiska filament vilket ja antagligen inte kommer klara (har 17 i alstar ataxatropi)så ja tänkte för att "kringå" förlusten skulle ja först transformera mina fyra ataxatropiska filament till Termotropi utan förlust sen transformera de fyra termotropiska filamenten till fototropi vilket också är en lätt transformering. så nu behöver ja inte slå OB5T6 utan OB4T6 men ja måste göra det två gånger + att magin tar längre tid =)

min fråga igen: Är det möjligt att transformera samma filament två gånger för att undvika förlust av filament???

Personligen tycker ja att det funkar men i spelet kom ja e konfligt med en annan magiker som sa att det inte går att hålla kvar filamenten efter en transformering men han va typ rubbad eller nåt. de va nog bara för att reta mig men endå ja undrar nu.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
så ja tänkte för att "kringå" förlusten skulle ja först transformera mina fyra ataxatropiska filament till Termotropi utan förlust sen transformera de fyra termotropiska filamenten till fototropi vilket också är en lätt transformering. så nu behöver ja inte slå OB5T6 utan OB4T6 men ja måste göra det två gånger + att magin tar längre tid =)

Det måste gå.
Trista är bara att det tar längre tid, vilket inte är särskilt åtrovärt i en stridsbesvärjelse där varende sekund räknas.

Personligen så anser jag att alla stridsrelaterade besvärjelser bör ta så absolut kort tid som bara möjligt är.
Däremot så gör det inte så mycket om man ska göra en besvärjelser för t.ex. 'Kopiera text' där det kanske inte gör någonting om besvärjelsen tar 4 eller 16 sek.

Men svaret på din fråga blir nog: Ja.

Nkari

Veteran
Det finns 2 sätt att undvika filament förlust när man transformerar..

Ett är att lägga till en tärning på transformera (dvs Ob4t6) eller som du sa, göra en lätt transformering, och sedan en lätt till för att få den aspekten du vill ha.. (märk dock att alla aspekter inte går att transformera med Ob2t6) men jag skulle nog akta mig för att göra besvärjelsen lång.. speciellt med tanke på att den är för strid.. och det är ataxatropi vi talar om här.. Ob6t6 på psy är ingen bra ide.. =)