Nekromanti Transformering

Glittergrus

Veteran
Jag har en teori som jagi nte vet om den stämmer, så det vore bra om någon (gärna flera) hjälpte mig att reda ut den.
När man alstrar från en aspekt för att lägga en formel måste man ju ibland transformera filament av en sort till en annan, så långt är ju allt lätt men på respektive besvärjelse så står ju en viss aspekt (eftersom det är den aspekten som hör ihop med den besvärjelsen), kan man då om man inte har den aspekten använda den aspekt man har och där ifrån transformera till de filament man behöver?

Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.

Inte om det handlar om en formaliserad besvärjelse. Inget steg i besvärjelsen får då ändras. Det du kan göra i detta fall är dock att göra din egen variant av besvärjelse, där du alstrar från någon aspekt som du har. För detta behöver du givetvis rätt färdigheter och den tid det tar. Se Mystik & Magi för detaljer.

/mikael w

Riddaren

Swashbuckler
Inte de som redan är formaliserade... Men har du Magi och Mystik-modulen så står det hur du kan skapa egna formler, och då kan du använda en annan aspekt och transformera därifrån etc...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie