Hej alla.Frågor som vänder sig mestadels till Konstruktörer och skickliga magiteoretiker av Colonisk tradition:Varför kan man inte Transformera när man improviserar magi ?Varför tar det längre tid att väva en given effekt med improviserad magi gentemot formaliserad magi, trots att magiker har improviserat effekten många gånger tidigare ?En till fråga av lite enklare natur:Hur kommer det sig att man bara kan minnas ett visst antal effekter eller magnituder ?Det är ungefär som att säga att om jag lär mig mycket Matte så kommer jag att glömma det om jag får för mig att senare pluggar historia.I ADoD så är det ju som så att man håller besvärjelserna som potentiell energi inom sig, för att sedan släppa lös den på kommando. Det är därför en magiker i ADoD endast kan lägga ett visst antal besvärjelser per dag. Och sedan måste vi bara fråga =)Varför är mjältbrand så ofarligt i eon. Vi har vid närmare studier av Sjukdoms kapitlet upptäckt att en normal byggd människa löper någon större risk att dö av sjukdomen förän efter ca 3-4 veckor.Dossutom så kan man inte, hur svag och sjuklig (läs låg TÅL)man en är, så KAN man inte dö förrän efter 4 dagar efter att sjukdomen brutit ut.Är inte detta lite underligt ?Fertakk och Lyvanni