Nekromanti Trasiga Äventyrsspelsböcker

Brynolf

Dum fan
Alla exemplar av Krigarens handbok jag känner till har torskat omslaget... den är förmodligen för fläskig för häftklamrarna. Troligen Äventyrsspels sämst hållbara produkt efter Barbia.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: LITE HJÄLP TACK!

Mutant Chronicles grundboken är väl ändå deras ursligaste bok? Den övergår ju till lösbladssystem första gången man öppnar den.

Daniel Andersson

Swordsman

Så - om jag har ett exemplar med helt intakt omslag, så sitter jag på en dyrgrip?
Jag har för övrigt ett intakt exemplar av Barbia ... Jag måste vara rik!
/Daniel

Brynolf

Dum fan

MC är som Wilper säger heller ingen höjdare i det här avseendet...

Men ja, en Krigarens handbok som sitter ihop kan nog vara värd ett ansenligt gäng hundringar. En hel Barbia likaså, fast eftersom den tveklöst KOMMER att gå sönder är den nog inte värd lika mycket.

Gabriel_UBBT

Warrior
Barbia mm

Jag har en Barbia som förvisso är sliten å så men den sitter ihop. Samma med krigarens. Men varför skulle man sälja nåt sånt?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Inget problem med Krigarens Handbok för min del. Barbia sprack visserligen upp men med lite extra lim fäste den igen och sedan dess har det inte varit något problem. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Utbruten deltråd

Den här deltråden bröts ut ur tråden "LITE HJÄLP TACK" eftersom den lämnat ämnet.

/tobias

Brynolf

Dum fan
Den här deltråden bröts ut ur tråden "LITE HJÄLP TACK" eftersom den lämnat ämnet.
(Hm, ok, så nu ser det ut som jag har startat en hatkampanj mot Ä-produkter då... ok, vi fortsätter på den linjen)

Andra Ä-böcker jag kan klaga på är Warzone 1st edition-grundboken. Den brakade ihop snabbare än värst. DoD '91 grundböcker har jag också haft lite problem med, de håller visserligen ihop mycket bra, men en av upplagorna jag har var feltryckt i mitten, tabellsammanfattningarna i bok II och III bestod av helt vita sidor. Mycket konstigt, fast det gjorde egentligen inget eftersom jag hade några boxar till.

Bortsett från just Barbia så är det föga förvånande så att böcker som används av fler än en person går sönder snabbare. Krigarens handbok är ett exempel; den innehåller inget "SL-material" och är poppis bland spelare pga av de tjusiga vapentabellerna som alla här tycker så mycket om. Warzone-boken är ju liksom till att dela på mellan spelarna, och går således sönder fort.

Mutant chronicles är lite av ett särfall då den innehåller en del material som kan ses som "SL only", men alla spelare kunde den utantill till slut ändå.

Eksem

Champion
Det enda trista med DoD 91-böckerna är att omslagen "spricker", eller vad man ska kalla det.

Någon av Chronopia-böckerna var riktigt dålig också, men så här i efterhand minns jag inte om det var mjukpärmsboken eller hårdpärmsboken. Någon av dem tappade i alla fall sidor rejält.

Men Barbia är i en klass för sig. Jag har haft två trasiga ex. Har ett helt nu. Vågar inte direkt bära med den i väskan och läsa på tåget, haha.

Rickard

Urverk speldesign
Någon av Chronopia-böckerna var riktigt dålig också, men så här i efterhand minns jag inte om det var mjukpärmsboken eller hårdpärmsboken. Någon av dem tappade i alla fall sidor rejält.
Min Chronopia grundbok har jag läst igenom en gång och bläddrat i någon gång och en hel del sidor sitter nu löst.

/Han som aldrig ska ha böcker med limmade sidor, om han ska släppa någon bok

Eksem

Champion
Nej, mer att färgen på omslaget spricker, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.

Brynolf

Dum fan
Ah, jo, det känner jag till. Monster-boxens böcker har samma problem. Det ser ut som något slags fuktskada, eller som sidan blivit ihopknögglad och sedan manglad... ungefär. Dålig kvalitet på färgen, gissar jag. Men det är konstigt att det blir så syrade mönster.