Nekromanti Trauma

JoakimSkoogh

Veteran
Jag tycker att trauman läks otroligt långsamt.
Finns det inget sätt att bättra på läkningen av trauman utan magi?
Och sedan det här med improviserad magi:återupplivning om man har som vi en kämpe glad Kragg och en avaktande Alv magiker som återupplivar kraggen kanske någon mer efter striden.
Är inte den magin för lätt. borde man lägga till något extra tillexempel magiken skadas eller man får men för livet?

Jockmock den goda Kraggen

Om man använder sig av olika örter kan man läka mycket snabbare och därför ska en riktig läkare ha mycket i växtlära. Demagorepasta läker ett trauma i timmen tror jag.

Det med att återuppväcka någon är faktiskt inte så lätt. Klart, har man en mäktig magiker med rätt alstra-färdigheter och så kan man ta tillbaka själen till kroppen men han måste nu slå ett nytt dödsslag för att se om han återupplivas. En träff i hjärtat går inte att klara sig ur. Han kommer bara att dö igen. Bara om man dör genom ex, ob2t6 eller något sådant bör man klara sig rätt bra. Dör man med en träff i hjärnan är man förlorad för evigt. Magikern kommer bara att slita ut sig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Targon

Hero
Kom att tänka på en sak... [lite OT]

...det händer sällan att skurkaktiga slp:s har örter att hela sig själv med när de ha blivit mörbultade av rollpersonerna. Inte heller kurerar det sig medelst magiska förmågor. Är det en av rollspelandets oskrivna lagar, eller?

- Targon, skrivare

Belgarth

Swordsman
om det är så enkelt att återuppliva varför finns det en formaliserad ritual som återuplivar?

Der_Wald

Veteran
Det finns ett jätte Koboldiskt sätt att åter uppväka folk och det är bara att slänga spellen tills dess att oddsen hinner i kapp tärningarna och vips är man ute och knallar igen.
Do not underetimat the power off the odds

Detta kan förendras om en smart SL t.e.x gör så att man ta någon form av skada för att väka upp en RP magikern kan ta några psykos kryss eller nått minus i quados.

"Jag är dyslektiker så klaga inte på min stavning"

Helmgast
Meditation kan läka trauma ganska bra. Se Krigarens Väg (eller EON II/ stridskonster tror jag).

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Re: Kom att tänka på en sak... [lite OT]

Mina skurkar brukar ha magiska artefakter. De läker en jäkla massa. Men det är klart, sådant brukar SLs inte tänka på. Hur skoj skulle det vara om skurken kom utstapplandes med rosslande röst och svarta ringar runt ögonen och vill göra upp?

"I begynnelsen skapade människan Gud"