Nekromanti Traveller

Storuggla

Champion
I strid ström mot denna tidvåg av Star Wars inlägg så slänger jag ut en riktig science fiction fråga ^_-
Traveller, och nu menar jag då i Imperiet, har någon en länk eller tips eller kunskap om hur det styrs i praktiken. Visst, Kejsaren är viktig, tummen upp, men hur i herrans namn styr han i praktiken? Runt hans huvudsäte kan jag begripa att han har ganska bra koll, men ute i gränsproviserna dit det tar cirkus 44 veckor med Jump-6 motorer, hur styr han där?
Låter han all makt tillfalla den lokale Hertigen eller har han sändebud som håller koll på den lokala aristokratin?
Månne det står i ett supplement som jag jagar med ljus och lykta? ^_^

Storuggla, dör alltid under character generation

Staffan

Myrmidon
Jag är iofs inte någon megaexpert på Traveller, men jag har för mig att det är just den lösningen de använder. Individuella sektorer/subsektorer/system har väldigt stor autonomi eftersom kommunikationsproblemen är så pass stora.

Honken

Hero
Jag tycker du ska ta och gå in på TML mailing list och leta efter email listan där. Där kan du fråga diverse självutnämnda Traveller experter.

/Honken

Rosen

Myrmidon
Låter han all makt tillfalla den lokale Hertigen eller har han sändebud som håller koll på den lokala aristokratin?

Systemen styr sig själva men erkänner hertigen av sin subsektor som sitt överhuvud. Subsektorerna styr sig själva men erkänner ärkehertigen av sin sektor som sitt överhuvud. Sektorerna styr sig själva men erkänner kejsaren som sitt överhuvud.

En gammal fras som åtminstone var vanlig i de gamla supplementen är "The Imperium is built upon honor and loyalty"; makes sense med ovanstående i åtanke.

--
Åke