Hm. Oj. Det är svårt att fokusera på bara tre saker. Så med risk för att jag ändrat mig totalt till i morgon:
Svenska rollspelares pratpoddar ==> Fummelpodden, Vad gör ni?, Signaler från Zonen, Nordnordost och så vidare är fantastisk lyssning. Lite som
entomophobiac skrev ovan blir jag ofta sugen på att gripa in diskussionen, men inser liiite försent att de inte kan höra mig. Det är ju nästan så man blir tvungen att starta egen podd bara för att kunna bjuda in dem och diskutera med dem själv Hm...
Hjältarnas Tid ==> Lite fusk, för det jag menar är Hjältarnas Tid med alla avknoppningar. Kopparhavet, och nu Troubleshooters gör mig galet pepp. Jag har nog inte haft så skoj som med planering av rollspel som jag haft med att planera min nuvarande HT-kampanj på mycket, mycket länge. Jag har till och med börjat snacka med biblioteket att ha spelträffar med totala nybörjare baserat på HT. Om jag var tvungen att bara spela en enda motor resten av livet skulle det bli HT.
WRNU ==> Jag är otroligt glad över den energi som finns här, och den spretiga spelglädje som visar sig i
God45:s alla recensionstrådar,
Björn Wärmedals spelskapartävling, och alla diskussioner som ibland bara exploderar och gör att jag sitter med telefonen i näven i timtal för att hålla mig uppdaterad på alla spelfilosofiska spörsmål. Det här forumet har gjort mig till en tusen gånger mer intresserad och engagerad spelare och spelledare. Minst tusen.