Nekromanti Tre Häxor -Fortsättningen.

Sodivra

Champion
Jag fick tag på codexen med Tre Häxor nyligen, och nu tänkte jag leda det.. Men eftersom jag är väldigt sugen på att lägga in inkvisitörer (Typ Men In Black på medeltiden MUMS!!) så började jag tänka på en fortsättning... Någon som vill höra? Så här går den:

Tre Häxor -Fortsättning!
Äventyrarna har just lattjat lite i Thalamur (I vår grupp alltså.) och har fått en inbjudan till en av RP:nas familjeträff i Västmark. Dom ger sig av mot Pereine för att ta båten (Handel typ..) och där stöter dom på dom tre häxorna (Spelas som vanligt.) Stryprot dödas. MEN! Nyligen har ett nitiskt överhuvud i Consabers kyrka beslutat att skärpa Daaks ideal. Jargisk-inspirerad inkvisition i Consaber! Hursomhelst: Stryprot är ju en känd häxjägare, och god bekant med den nya inkvisitionsledaren. När han får veta vad som har hänt sänds inkvisitörer till Pereine. Thalamurisk häxkonst, fyfan! Visserligen inget direkt lagbrott, men inkvistionsledaren tummar lite på reglerna för att hämnas Stryprot. RP:na känner sig iakttagna, och skymtar män i sådana där kåpor ni vet.. Både röda kåpor och svarta rockar. Dom tror att de är samma personer, men svartrockarna är Thalamurs hemliga polis som följt RP:na in i Peleine, för att ta reda på vad det igentligen är som inkvisition vill dom. I ett bakhåll så fänglsas RP:na av inkvisitionen. Thalamurs agenter tror att inkvistionen skall skydda dom och "fritar" dom (Igentligen så vill dom också tillfångata RP:na, men våra kära RP:s lyckas fly.) Nu tror Thalamurs agenter att RP:na är väldigt viktiga för Consaber, och Consabers inkvistion tror att dom är väldigt viktiga för Thalamur. RP:na fattar ingenting. Dom tar ett skepp till An-Thalamur för att fortsätta till Västmark därifrån. Av någon anledning kryllar det av prisjägare som letar efter dom... I An-Thalamur stoppas dom av ett gäng i röda kappor som är väldigt coola och skrämmande. RP:na skall betala för deras kätteri, och sedan skall dom bistå Consaber med sin kunskap.. Då! Dyker Thalamurs agenter upp, lika många. Dessa är också rätt råa.. Nu fattar RP:na förmodligen ingenting. (Dom har, om allt gått som det skall, trott att deras förföljare varit en enda orginisation.) Inkvisitörerna får syn på THALAMURISKA KÄTTARE MED DEMONISKA FÖRMÅGOR! Buss på!
Thalamurerna är inte heller så vänligt sinnade.. Under tiden har familjen i Västmark (Detta gäller ju bara vår grupp då) också fått höra ryktet. Eftersom dom är adliga har dom råd att skicka undsättning till RP:na. Medans "gängen" brakar samman så räddas RP:na, och åker hem till Västmark. Nu har dom ungefär rykte 20 i Rhung-Alari, och både Thalamur och Consaber vill ha tag på dom "viktiga" äventyrarna med "mystiska och fantastiska (förmodligen magiska) men ändå okända förmågor."

Slut.

Vad tycks? För långsökt? Superbra? Feedback tack!

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

hyperdrive

Veteran
Jag tycker det låter som en intrigfylld och spännande uppföljning till äventyret Tre häxor. Jag vet att Ola på Codex blir jätteglad när man skickar in äventyr till honom så mitt förslag är att du gör klart äventyret och skickar in det till Codex!

Mvh
Kristofer

humongos

Veteran
<I>Vad tycks? För långsökt? Superbra? Feedback tack!</I>

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag uppmuntrar sådant här.
Såna inlägg är rätt trevliga att läsa som omväxling till "det och det felet i modelen blaj" eller "när kommer..." =)