Nekromanti Tre häxor

Frank_UBBT

Veteran
Kan redan ha tagits upp... Undrar bara hur ni som spelat äventyret klarade er.
Jag som SL trodde att mötet med häxjägaren skulle bli det svåraste. När RP:na anlände till s häxornas stuga, två man vid tillfället, stormade de in i huset och öppnade striden mot häxjägaren. Häxjägaren vann iniativet över båda två, men fumlade rejält med första anfallet, så han föll framstupa på golvet. Ena rollpersonen(sanarialv) vann automatiskt iniativet nästa runda, och lossade häxjägarens huvud med sin Carwelan, medan han då låg ner, omedveten om sin död. Ingen ärlig strid, men tursam. Häxjägar'n måste ha varit svår!?

Klematos bespottades och förlolämpades av RP:na. Han var opålitlig och fick rep och munkavel.

Fritagningen var enkel, RP:na pröjsade bara en enorm lösensumma till fängelsevakten och smög Klematos ur staden under natten.
Häpna blev RP:na (och spelarna) när de inte fick belöning, då önskade de att de hade varit på häxjägarens sida. De lämnade häxorna och Klematos i Nada, och försvann utan avsked. Gamle Stormöga blev iaf en kontaktperson, så henne ska RPna, som är magiker, använda som resurs.
Oseriöst var de nog ibland, men det var sån't äventyret bjöd på.

-Frank, hämtade bara nå't ur minnet

Great goblin

Veteran
tillåt mig att ytterst vänligt påpeka att det kanske inte var särdeles bra att du skrev det där emedan rätt många kanske inte spelat det än.
/Great goblin

"Ändamålet helgar medlen"

G

Guest

Guest
tillåt mig att ytterst vänligt påpeka att det kanske inte var särdeles bra att du skrev det där emedan rätt många kanske inte spelat det än.

Det märker de väl ganska snart att det handlar om ett äventyr som de inte spelat och därmed inte bör läsa. Det är ju bara sluta läsa. Om du menar att de kan läsa det ändå, av ren nyfikenhet, så betänk att risken alltid finns att en (dålig) spelare läser ett äventyr innan man ska till och spela det.

/Tiamel

Frank_UBBT

Veteran
O

Därför tog jag upp det nu, långt efteråt att det publicerats... men visst kan många ha den ospelat. Ursäkta mig!

-Frank, väntar nog 10 år till med nästa äventyr