Nekromanti Tre skäl till varför Forgotten Realms är bäst!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Skriv ner de tre främsta skälen till varför Forgotten Realms är bäst! Så ska vi se vad som skiljer sig mellan FR och Eberron!

1. Det är high fantasy!

2. Det finns en rik bakgrund, och världen har utvecklats i över 20 år!

3. Grundboken till 3E är fantastiskt snygg!

Kom igen, nu har ni chansen att ge tre skäl till varför FR är bäst!

/M

G

Guest

Guest
Mycket bra initiativ!

Det är förstås svårt att avgränsa till 3 punkter när man är en så pass stor FR-fantast som jag, men jag ska göra mitt bästa att försöka fånga FR´s själ:

1) Forgotten Realms är levande tack vare den fatastiska detaljrikedom och persongalleri som tecknats av en myriad olika författare. När man sätter sig ner och bläddrar i en FR bok känns gestalterna levande. De olika folken känns levande. Länderna, språken, konflikterna, maträtterna, bergskedjorna, ja allt är genomtänkt och har ett ursprung, en historia. Detta är det överlägset bästa med FR och överträffar enligt mig dem andra världarna med hästlängd!

2) High Fantasy. Vill jag ha köttsoppa går jag till Konsum. Vill jag ha Boiullabaisse Royal går jag till Grand Hotel. FR har allt man vill möta som fantasy-rollspelare. Odöda, Drakar, Sjuhövdade monster, vettvillingar, hemliga sekter, trollkarlar, och helt vanliga bönder som bara försöker bättra nästa års potatisskörd. Rikedomen och variationsmöjligheterna gör FR till en värld man aldrig, aldrig vill lämna!

3) Produktutbudet. Det finns massor med bra produkter till FR, även om jag önskar att Wizards kunde publicera fler offieciella FR-äventyr. Men kampanj supplementen är fantastiska (Silver Marches, FR-Campaign Setting, The Unapproachable East, osv.) och de bästa rollspelspublikationer jag någonsin läst. Man kan köpa dem bara för att läsa som nöje. Kvaliteten är helt fantastiskt!

Kort sagt: Forgotten Realms kicks ass!!!!

G

Guest

Guest
Alltså grabbar, jag har lirat rollspel sen jag var 11 bast. Jag har fördrivit demoner, fördrivit Cthulhus, knackat orcher, skallat troll och rockat fett.

Forgotten Realms är Rock´n Roll. Punkt slut.

Jag har suttit med kuken i vänster hand, tärningarna i höger hand och det har alltid varit lika trevligt.

Så ge gamla goda faerun en chans. Ni kommer aldrig ångra er!