Mycket bra initiativ!
Det är förstås svårt att avgränsa till 3 punkter när man är en så pass stor FR-fantast som jag, men jag ska göra mitt bästa att försöka fånga FR´s själ:
1) Forgotten Realms är levande tack vare den fatastiska detaljrikedom och persongalleri som tecknats av en myriad olika författare. När man sätter sig ner och bläddrar i en FR bok känns gestalterna levande. De olika folken känns levande. Länderna, språken, konflikterna, maträtterna, bergskedjorna, ja allt är genomtänkt och har ett ursprung, en historia. Detta är det överlägset bästa med FR och överträffar enligt mig dem andra världarna med hästlängd!
2) High Fantasy. Vill jag ha köttsoppa går jag till Konsum. Vill jag ha Boiullabaisse Royal går jag till Grand Hotel. FR har allt man vill möta som fantasy-rollspelare. Odöda, Drakar, Sjuhövdade monster, vettvillingar, hemliga sekter, trollkarlar, och helt vanliga bönder som bara försöker bättra nästa års potatisskörd. Rikedomen och variationsmöjligheterna gör FR till en värld man aldrig, aldrig vill lämna!
3) Produktutbudet. Det finns massor med bra produkter till FR, även om jag önskar att Wizards kunde publicera fler offieciella FR-äventyr. Men kampanj supplementen är fantastiska (Silver Marches, FR-Campaign Setting, The Unapproachable East, osv.) och de bästa rollspelspublikationer jag någonsin läst. Man kan köpa dem bara för att läsa som nöje. Kvaliteten är helt fantastiskt!
Kort sagt: Forgotten Realms kicks ass!!!!