Nekromanti Tre veckors ledighet är slut...

Foggmock

Myrmidon
Imorrn bär det åter av till hemliga berget för lökig vakttjänst! \o/

Som tur är kändes det inte som att de tre veckorna gick för snabbt, och nu längtar jag nästan dit igen. Lite missnöjd med att jag inte fixat att fysa så mycket jag hade hoppats, Lt Eliasson kan verkligen slita ut en med sin "fysisk träning" (begreppet användes uteslutande om allt som inte handlar om att marschera eller sitta still, typ.).

Men nu till poängen med tråden: Hur funkar subjektiv tidsuppfattning för er? Tre timmar när man lökar framför datorn är ju nästan ingenting, men en tågresa är skitjobbig, även om man har något att göra. Särskilt sista 40 minuterna eller så är som jobbigast... Och varför känns det ibland som att en vecka bara flyger förbi utan att något händer? Är detta något ni tänker på ofta?

Foggmock - finurlig

Balderk

Swashbuckler
Det där med subjektiv tidsuppfattning är ganska intressant.

Jag var just i stugan en vecka, utan datorn, utan polarna utan någonting förutom min kusin som jag bara träffar just i stugan en vecka varje år och som är anledningen att jag åker dit... Den veckan har känts ganska seg. Och inge fisk har vi fått heller förutom en liten gädda som var mindre än 42 cm och som därför inte får tas upp... Och en Braxen som vi ochkså släptte tillbaka men som dog i vattnet. Hur som helst var det ovidkommande.

Men nu har jag åkt buss i 6 timmar från stugen och de gick faktiskt ganska snabbt, satt och läste China Miévilles King Rat hela vägen, så det gick fort. Fast jag kan hålla med om att slutet tar längst tid.

Tycker att min ledighet har ållit på hur länge som helst, fast jag haft riktigt trevligt. Så det är skönt.

malmkvist

Warrior
Hehe, jag har semester fram till 1 oktober :gremlaugh:, då skall jag mönstra på min båt igen och vara i värmen fram till januari.

Usch fysträning...helt plöstligt kom lite minnen från min tid på I22 tillbaka...

Jag håller med dig, 14 veckor ombord på båten känns inte så farligt långe, men flygresorna hem är dödligt långa. Jag tycker det är mycket mysko.

Johan K

Gammal & dryg
Tiden kan vara verkligen subtuil inimellanåt ja...
Fördet mesta så tycker jag allt att det lunkar på i gansak normal takt.. Ta sedan t. ex en kul grjej som konvent, där så tycker jag att tiden går så inni hellsike fort.. Jag nmenar, var uppe mer än ett helt dygn & hade inte en tanke på att jag var trött...
För att sedan vara åt helt andra hållet när jag jobde ett brutalpass på 30 timmar... De sista timmarna där vart nog det absolut hemskaste jag vart med om pålänge. De gick _inte_ fort alls + att man knappt sovitnågot på natten helelr p.g.a att det vart en sov vart lite orolig när hon skulle sova...

Så ja, kalrt att man tänker på tid & sådant.. På nått sätt så styr det enns liv mer än vad man tror.. :gremcrazy:

Gordeg

Hero
Va, får man tre hela veckors sommarledighet från lumpen numera? Vart är världen på väg?

Gordeg

Foggmock

Myrmidon
Min tjänst är sån att jag är ledig varannan vecka. Var tredje vecka vi är inne ska vi ha en särskild tjänst, men den är inställd på sommaren och alltså är vi lediga, vilket resulterar i ledigt totalt tre veckor i sträck. Och det bästa: Det händer igen om två veckor. :gremgrin: