Nekromanti Tredje försöket att tränga in i Fantasy!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu skall anatomin vara bra enligt mitt tycke. Jag har mätt och donat för att få det att gå ihop. De tidigare barbarena har haft en väldans massa brister, men denna lodriga sjöman är rätt magnifik.

Jag tror att Fantasy! behöver lite lortiga, och lodriga sjömän på vissa uppslag för att ge betraktaren en helhet..

// Brun 7

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Enda grej jag har att anmärka på är att träbenet ser mycket kortare ut än hans vänstra, riktiga ben.

Snygg stil, däremot.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Enda grej jag har att anmärka på är att träbenet ser mycket kortare ut än hans vänstra, riktiga ben.

Snygg stil, däremot.
Betänk att det är ett redigt sloder som inte haft råd med ett längre träben. Alternativt har det gått av i en baltaj på en smutsig taverna..

Rickard

Urverk speldesign
Proportionerna är fortfarande fel. Gå in på följande sida och läs mer. Där ser du bland annat den här bilden som visar hur stora olika delar av kroppen ska vara i proportion till huvudet. Något många gör fel är att göra benen på tok för korta, när de i själva verket ska vara ungefär halva kroppen (fyra huvuden av åtta).

Jag tog mig friheten att slänga ihop en liten bild som visar proportionerna bättre på din figur.

http://erebaltor.se/rickard/arr_proportions.jpg

(Admin: varför går det inte att visa bilder direkt i inlägget på det här forumet? img-taggen funkar inte.)

w176

Förlorad dotter
Ska man vara petig är realism snarare 7,5 huvuden ner till 6,5 för vissa etniciteter.

Men Fantasy! skulle också kunna snarare ha heroisk estetisk (tex vissa serietidningar som Mavel, DC och om jag inte missminner mig Conan serier) och hamna på 10 huvuden.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Han said:
Proportionerna är fortfarande fel. Gå in på följande sida och läs mer. Där ser du bland annat den här bilden som visar hur stora olika delar av kroppen ska vara i proportion till huvudet. Något många gör fel är att göra benen på tok för korta, när de i själva verket ska vara ungefär halva kroppen (fyra huvuden av åtta).

Jag tog mig friheten att slänga ihop en liten bild som visar proportionerna bättre på din figur.

(Admin: varför går det inte att visa bilder direkt i inlägget på det här forumet? img-taggen funkar inte.)
Fan vilka skills!

Åter till ritbordet.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Konrad Konvalj said:
Han said:

Fan vilka skills!

Åter till ritbordet.
Det har inte så mycket med skills att göra, som att Han har koll på proportioner (och det är inte meningen som en förolämpning av Hans skills, han är kanske grym).

Ett tips jag kan ge, som är helt ovärderligt och vars betydelse inte kan överdrivas är att använda referenser. Referenser, referenser, referenser.

Att inte använda referenser när man håller på att lära sig teckna är korkat och nonchalant. Jag är själv korkad och nonchalant ibland, vilket resulterar i bilder som ligger på kanske 70% av den nivå jag egentligen klarar av.

KamiFisk

Hero
Jag kan rekommendera att du skaffar ett exemplar av The structure of man. En bra dvd serie.