Ser inget större hinder, bara det är kompatibelt med grundreglerna. Helst vill Ligan se äventyr och kampanjer som tillägg till Drakar och Demoners grundregler, men även med begränsningarna: “du får inte inkludera alternativa regler som ersätter de officiella grundreglerna, varken delvis eller i helhet, och du får inte lägga till nya grundegenskaper eller grundfärdighter. Du får lägga till nya släkten, släktesförmågor, yrken, sekundära färdigheter, hjälteförmågor… …monster, vapen, rustningar, utrustning samt regler för sådant som inte täcks in av grundreglerna.” bör det gå att göra en passande kampanjvärld som är t ex space opera, mer seriös historisk epok eller samurajfantasy.Ger tredjepartslicensen möjlighet att ge ut andra typer av spelvärldar med tillhörande regelanpassningar?
En DoD-motsvarighet till Spelljammer. Mäktiga magiker har lärt sig kontrollera de stora valar som rör sig genom världsrymden, och kan med hjälp av dessa färdas till främmande världar.... en modul där man kan ta äventyret ut i rymden ...
@Mekanurg skissade ju på en sån variant av Drakar och Demoner i Sinkadus. Där fanns en hel del roliga idéer som skulle kunna utvecklas.En DoD-motsvarighet till Spelljammer. Mäktiga magiker har lärt sig kontrollera de stora valar som rör sig genom världsrymden, och kan med hjälp av dessa färdas till främmande världar.
Ja just ja. Lite googlande säger mig att den artikeln kan finnas i Sinkadus nummer 31. Får leta fram och läsa.@Mekanurg skissade ju på en sån variant av Drakar och Demoner i Sinkadus. Där fanns en hel del roliga idéer som skulle kunna utvecklas.
Den första delen (av två) var i nr 30.Ja just ja. Lite googlande säger mig att den artikeln kan finnas i Sinkadus nummer 31. Får leta fram och läsa.
Hade jag inte redan haft ett stort projekt på gång skulle det ha varit frestande. Men det vore kul om någon ville ta sig an något sådant till DoD.Please go ahead