Nekromanti Trek

BraidsMamma

Veteran
Tja.
Jag har nyss upptäckt Star Trek.
Jag måsta säga att det verkar vara en världs som passar utmärkt för Rollspel.
Min fråga är om det finns några bra forum på nätet där ST spelledare kan prata och man kan få hjälp med manus till sina äventyr. Om det skulle vara så fantastiskt som att det fassn något på svenska skulle det vara jättekul men jag utgår ifråna att de är på engelska (och det är ok för mig).

chrull

Stockholm Kartell
Här?

Jag vet inte hur många trekkie-spelare vi har här, men just det här forumet är ju på svenska och dessutom bra :gremgrin:

chrull

Troberg

Sinister eater
Re: Här?

Jag vet inte hur många trekkie-spelare vi har här, men just det här forumet är ju på svenska och dessutom bra
Jag är väl ingen jättefantast av Star Trek, men det är en mysig serie och jag har alla avsnitt som spelats in (i alla sex serierna (TOS, TAS, TNG, DS9, Voyager, Enterprise)).

Kom med en intressant fråga så är jag med.

BraidsMamma

Veteran
Re: isåfall (DS9 och Voyager spoiler)

Jag har planer på en ST kampanj som ska utspela sig efter DS9 eller Voyager.
Jag behöver outforskad rymd och en plats där Federationen lungt kan bygga upp en stjärnbas för expansion i Kvadranten (Delta eller Gamma).
Vad funkar bäst??
Jag har själv inte sett så mycket av DS9 (även om jag har läst hur det slutar). Hur ser det ut runt den Bajoranska maskhålet efter DS9?? Kan Federationen gå in i Gamma och börja expandera där eller??

Ett annat alternativ är att Federationen lyckas sno en av Borgernas transwarpportaler och bygga upp en ny bas någonstas i Deltakvadranten (i neutral rymd).

Hjälp mig.

BraidsMamma

Veteran

Jag har planer på en ST kampanj som ska utspela sig efter DS9 eller Voyager.
Jag behöver outforskad rymd och en plats där Federationen lungt kan bygga upp en stjärnbas för expansion i Kvadranten (Delta eller Gamma).
Vad funkar bäst??
Jag har själv inte sett så mycket av DS9 (även om jag har läst hur det slutar). Hur ser det ut runt den Bajoranska maskhålet efter DS9?? Kan Federationen gå in i Gamma och börja expandera där eller??

Ett annat alternativ är att Federationen lyckas sno en av Borgernas transwarpportaler och bygga upp en ny bas någonstas i Deltakvadranten (i neutral rymd).

Hjälp mig.

Troberg

Sinister eater

Varför inte göra det lätt för dig och hitta på ett nytt stabilt maskhål? Det behöver inte ens leda till vår galax.

BraidsMamma

Veteran

kanske det, men det känns lite som att gå runt problemet på ett billigt sätt. Och så e det ju ett problme till, hur ska man spela ST utan Borger??

Troberg

Sinister eater

kanske det, men det känns lite som att gå runt problemet på ett billigt sätt.
Lös det som man gör i serien, med en flod av påhittad pseudoteknisk bullshit. Funkar varje gång.

Man hade slarvat när man vulkaniserade difendylkompensatorn, så sköldens frekvens kom i fas med plasmareläernas resonansfrekvens, vilket skapade en distorsion i subrymden som gav upphov till ett maskhål.

Händer i vartenda manus...

Och så e det ju ett problme till, hur ska man spela ST utan Borger??
Borg har mycket rymd, lägg det i någon oanvänd kant av deras område.

Jag tycker det är ett ganska litet problem. Rymden är stor, man kan alltid slänga in lite mer plats utan att det märks. Spelarna lär ju knappast behöva en hel kvadrant att vimsa omkring i.