Tribe 8 D20 - bu eller bä?
Jepp, då måste man ju fråga sig om någon har någon åsikt eller rent av redan gluttat i det?
Japp, jag tog upp det för ett tag sedan, i samband med Herr_Balderks köpa/inte köpa av Tribe 8. Jag beställde boken igår, så ni får höra min åsikt inom kort.
Okej, jag både gillar och ogillar idéen. För det första är ju PH långt ifrån en konvertering till OGL -det är
bland annat en konvertering till D20/OGL. Den behandlar också, uppenbarligen, på ett mycket praktiskt sett, hur man
som spelare lever sig in i världen... denna bit är jag mycket intresserad av, eftersom detta är det återuppkommande problemet som Tribe 8-vävare.
T8 D20, däremot... är som D&D utan glammigt papper och färgtryck. Det verkar inte (efter det lilla jag läst) tillföra någonting nytt, utan går på samma gamla spår med feats, HP, AC och allsköns skräp. Det är dock ett tappert försök att "rädda" produktlinjen, och man ska inte döma efter ett exempelblad...
Nåja, den här tråden var lite osocial! Jag tror jag
slänger in en liten beskrivning av Tribe 8. Okej, den är bristande. Men håll till godo. (Kolla även
http://217.208.109.76/nationen/buren3/cgi-bin för mer sexig info om
världens underbaraste rollspel)
Storuggla, ska nog köpa d20 Mecha boken i alla fall
Jo, den verkar frestande.
/Mogge, låg budget efter nyliga inköp