Re: Välkommen!
Nero said:
Jag kan inte minnas några övertramp, trots att jag läste rollspel.nu dagligen. Att det har förekommit har jag ingen anledning att betvivla å andra sidan.
Under min barndoms somrar sken alltid solen - men jag vet att det regna minst lika mycket då som nu.
Det jag minns mest av Troberg är att han nog är en av de envisaste personerna som jag någonsin träffat.
Det är dock inte en egenskap som jag störs av så det är väl därför jag har mer positiva minnen av honom.
Jag kommer dock ihåg en historia som han berättade (den kan innehålla någon enstaka felaktighet för jag berättar den ur minnet)
Han röjde gräs/ogräs utanför häcken på sin tomt med en gräsröjare (en lång pinne där det snurrar en tråd, eller plastknivar, i ändan).
Då kom en man med hund gående, mannens hund uträttade sina behov, mannen plockade inte upp efter hunden (fastän Troberg bara stod ett par meter ifrån) - så Troberg går fram till hundskiten med röjaren, vilket resulterar att hundskiten flyger iväg och sätter sig på mannens rygg.
Jag tycker att det är en mycket rolig historia. Men det är även Trobergs syn på rättvisa.