Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, halvtid

Troberg

Sinister eater
Tänkte bara varna för att tiden går och höra efter hur det går för er.

Har ni något spännande på gång?

Om en vecka startar inlämningstråden, om två är sista inlämningsdatum.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ja, någonting är på gång

...och spännande blir det. Tro mig.

Regelsystemet har varit klart ett tag. Det som jag skall fixa nu på sluttampen är att formulera det så att det blir lättare att läsa och förstå. Det är inte krångligt men fullt med onödiga förkortningar. De skall bort.

Bakgrundshistoirian skall få en liten revidering för mer konsekvens och layouten skall putsas lite.

Men det går bra. Riktigt bra.

Jag kan väl säga så här. Skymningsläge var ett spel jag ville göra. Vintervaka blir ett spel jag själv vill spela i högre utsträckning än något jag tidigare skapat.

/Vulf

Radagast

Swordsman
Arbetet fortskrider

Dock fick jag lite problem, nu när ja helt plötsligt har tre slumpgeneratorer jag vill använda, så det kan möjligen bli tre bidrag (dock inte så många som 3749 stycken, det hinns inte med).

// Radagast - som drar iväg på rollspelardag om ca 1 timme

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det går i rätt riktning...

...men just nu går det i sidled, då jag fått för mig att testa reglerna för att se om de fungerar, vilket är svårt... men det löser sig nog till slut.

Vad jag annars har kvar att göra är skriva lite förtydligande exempel, som visar hur spelet egentligen är tänkt att fungera.

Helt klart är att det blir ett bidrag.

/tobias

Krille

Super Moderator
Jag väntar på en omslagsbild på ett bidrag, och funderar på om jag har tid att skriva ner ett andra bidrag.

Radagast

Swordsman
Omslagsbild

"Jag väntar på en omslagsbild på ett bidrag, och funderar på om jag har tid att skriva ner ett andra bidrag."

Väntar på att pennan skall bli varm? eller är det utomstående proffsionell hjälp du anlitat?

Fundering: Ingår omslagsbild på utrymmet på en (1) dubbelsidig A4?

// Radagast - som inte gör någon omslagsbild

Insignia

Swashbuckler
Näe...

Jag har idéer, men kommer nog inte att hinna skriva dem. Så jag tror jag får hoppa över det i år också :gremfrown:

fusk

Warrior
Spännande och spännande.. :gremsmile: Det ända spännande med mina bidrag är om dom kommer bli diskade eller inte. Vilket jag förväntar mig att åtminstone några av dem blir. :gremlaugh:
Sedan så har jag fortfarande inte börjat skriva på något av dem, men jag skriver snabbt(och lite).

Rickard

Urverk speldesign
Mitt huvudbidrag har jag insett att jag ska fixa en layout till.. Tidigare så hade jag tänkt att försöka få till det fulaste bidraget någonsin, men övergivit den tanken.. Det är trots allt ett seriöst försök med något som är oseriöst i grunden.. Jag måste dock fortfarande skriva om allting.. Det är fortfarande i anteckningsform..

Mitt andra får jag nog inte klart.. Egentligen är det en kompis idé från början men han verkar slö av sig.. Jag får väl sparka lite på honom.. Huvudproblemet är att vi skiljer oss åt hur det relativt lätta regelsystemet ska skötas.. :gremcrazy: Det skulle väl vara om jag får en blixtrande skrivlust (Yeah, som om det skulle hända[/i]) och knåpar ihop en sida text lite snabbt.. Fast i det rollspelet så är rollformulären viktigast att de blir klara..

Sedan så kommer kanske en spelare i min grupp att delta.. Jag hoppas att han skriver ihop något.. Ska höra mig av.. Han brukar ha bra idéer och han störtgillade dogmautmaningsidén när jag kom med dogmabidragshäftet till honom (som var en del i mitt pris förra året)..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gärna hade arbetat med tillsammans med någon/några om ett dogmabidrag då han sällan kan göra något fram scratch, men väl agera fungera som bollplank

Troberg

Sinister eater
Det ända spännande med mina bidrag är om dom kommer bli diskade eller inte. Vilket jag förväntar mig att åtminstone några av dem blir.
Är du tveksam och vill ha ett omdöme så går det bra att skicka dem till mig. Nämn gärna vad du tror är tveksamt så att jag inte måste plöja allt, då får du ett snabbare svar.

Troberg

Sinister eater
Re: Näe...

Jag har idéer, men kommer nog inte att hinna skriva dem. Så jag tror jag får hoppa över det i år också
Jag har hört folk som hunnit skriva bidrag på en halv dag, så du borde hinna med åtminstone 28 bidrag!

Troberg

Sinister eater
Re: Omslagsbild

Fundering: Ingår omslagsbild på utrymmet på en (1) dubbelsidig A4?
Jajamensan. 1 dubbelsidig A4 för spelet, 1 för rollformulär. Mer får du inte.

Insignia

Swashbuckler

Problemet är väl mer att hinna skriva rollspel OCH sköta mitt skolarbete :gremwink: Om jag inte hade något annan att göra så skulle det kanske gå fort.

Oh, well. Men det är synd, för min senaste idé var delvis Coleridge-inspirerad.

Troberg

Sinister eater

Problemet är väl mer att hinna skriva rollspel OCH sköta mitt skolarbete Om jag inte hade något annan att göra så skulle det kanske gå fort.
Oh, well. Men det är synd, för min senaste idé var delvis Coleridge-inspirerad.
Slemmiga saker med ben? Det finns bara en lösning: du får inte vara med och spela nästa helg så att du hinner skriva klart det!

fusk

Warrior
"Är du tveksam och vill ha ett omdöme så går det bra att skicka dem till mig. Nämn gärna vad du tror är tveksamt så att jag inte måste plöja allt, då får du ett snabbare svar."

Eh, hallå eller? :gremsmile: Jag försöker ju bara leva upp till mitt nick. :gremwink:

Insignia

Swashbuckler

"Det finns bara en lösning: du får inte vara med och spela nästa helg så att du hinner skriva klart det!"

Jag ska på DanCon nästa helg, så det så! :gremtongue:

L337

Warrior
Har redan hunnit med vårt bidrag (mitt och Dragon_fire). Tog cirka 7 timmar att göra. Fast vi hade haft idén rätt länge.