Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004 - Strul

Troberg

Sinister eater
Håller på med att sätta samman kompendiet nu och har stött på två problem.

Först och främst är det ett antal bidrag som är spärrade för editering vilket gör att jag inte kan lägga till dem i kompendiet. Hittills är det alla från Spelwebben och Frostbiten. Skulle författarna av dessa kunna fixa en version som jag kan arbeta med? Jag har inte hunnit kolla alla, så ni andra kan ju tänka efter om ni gjort samma sak. Jag tänker spärra kompendiet när det är klart och om jag gör något misstag som ändrar era bidrag så rättar jag till det, så ni behöver inte vara nervösa.

Sedan är inte alla bidrag i A4. Kan någon tala om hur fanken man ändrar sidformat i Acrobat Pro 6.0? I femman gick det med lite krångel, men jag går bet på det i sexan.

Behöver hjälp snarast för att komma vidare med utmaningen.

Troberg

Sinister eater
Bidrag som måste kompletteras - hela listan

Följande bidrag är skyddade och måste öppnas:

Bwaiiins
Deathmatch the RPG
Dogmaspel
Duccaneers
Frostbiten
Jagad
Minimalt Rollspel
Sagor från förorten
Soptippen
Zombie Ducks

Bidrag där filer saknas:

Ormens krig (rollformulär, länk trasig)

Problemet med ändring av sidstorlek är löst, ni behöver inte oroa er för det (berörde nog bara ett bidrag i vilket fall).

Kan ni som ligger bakom de listade bidragen fixa dem snarast så att vi kan gå vidare till röstning. Om någon har en fix för att lura Acrobat runt spärrade dokument så är jag tacksam för den infon också.

Mörker

Warrior
Re: Bidrag som måste kompletteras - hela listan

När det sedan drar ihop sig till röstning; skulle du möjligen inte kunna lista alla insända rollspel (filerna alltså), då det vore enklare än att uppmana var forumit här att ta en titt utifrån inlämningstråden (som är knöklång vid det här laget; omkring 150 inlägg). Så, om du gör det blir jag go och glad!

Insignia

Swashbuckler
Re: Bidrag som måste kompletteras - hela listan

När kompendiet är färdigt så är alla spelen samlade på samma ställe. Det är liksom hela vitsen med ett kompendium.

Troberg

Sinister eater
Exakt

När kompendiet är färdigt så är alla spelen samlade på samma ställe. Det är liksom hela vitsen med ett kompendium.
Precis, att sammanställa kompendiet är en av de två sakerna jag håller på med nu. Den andra är att hitta på nya, mustiga, nedsättande tillmälen om Adobe Acrobat.

Vem har sagt att man inte kan förena nytta med nöje?

EchonCique

Hero
Ta det lugnt. Jag arbetar på det..
Om nu Acrobat ville låta mig ta bort mina signerade ID-avtryck bara..

Troberg

Sinister eater
Om nu Acrobat ville låta mig ta bort mina signerade ID-avtryck bara..
Ett litet tips. Innan du spärrar någonting, spara en ospärrad kopia...

EchonCique

Hero
I gamla Acrobat 5 så kunde jag ta bort mina signerade ID-tryck, kunde inte lokalisera hur jag gjorde det i Acrobat 6. *suck*

Nåväl. Jag har en zipfil redo åt dig.

PDF-samling

Troberg

Sinister eater
Gammal version av Dogmaspel? Det ser i alla fall ut så.

Troberg

Sinister eater
OK, whichever way works for me [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Zaphod_UBBT

Swordsman
Soptippen, komplettering

Ojsan, ojsan!

Nå, här kommer en ny fil, och den ska nog fungera. Annars får du väl bara utesluta mig ur tävlingen :gremsmile:

Zap