Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004 - varför det dröjer

Troberg

Sinister eater
Som ni kanske märkt så går det trögt att komma igång med omröstningen. Det beror på en av de två nedanstående orsakerna:

- Jag har sålt era spel på svarta rollspelsbörsen och flytt till Hawaii med pengarna.

- Några bidrag har jag fortfarande inte fått i en oskyddad version som jag kan infoga i kompendiet. De är:

Minimalt Rollspel (Gardener)
Soptippen (Zaphod) Det kom en ny fil, men den var också låst.
Zombie Ducks (Gardener)

Kan ni fixa det snarast så att vi kan komma vidare så är det bra.

Krille

Super Moderator
"- Några bidrag har jag fortfarande inte fått i en oskyddad version som jag kan infoga i kompendiet."

Mitt förslag: om du inte har fått dessa senast lördag så bör dessa bidrag diskas.

Troberg

Sinister eater
Mitt förslag: om du inte har fått dessa senast lördag så bör dessa bidrag diskas.
Nej, så taskig skulle jag inte kunna vara.

Om de inte har kommit in på söndag morgon (8.00) så diskas de (men kan naturligtvis då ställa upp nästa år i stället).

Så se till att få den proverbialska tummen ur, för jag vill verkligen inte behöva diska någon!

Zaphod_UBBT

Swordsman
Skumt

Förbannat intressant, det där.

Var i processen är det låst? Är det en arkivfil? Är det Adobes inbyggda dokumentskydd, eller var hittar du problemet?

Jag börjar bli sur på den där jefla filen, för den har varit rejält bråkig. Jag försöker lösa det ikväll, och annars kan du bara utesluta mig i tävlingen.

Zap

Krille

Super Moderator
Re: Skumt

Förmodligen att det inte tillåts ändringar, som till exempel att infoga en sida i ett kompendium med femtielva andra sidor.

Ett tips: exportera helt enkelt en ny fil där du inte använder dig av dokumentskydd, istället för att meckla med den färdigexporterade.

Troberg

Sinister eater

Var i processen är det låst? Är det en arkivfil? Är det Adobes inbyggda dokumentskydd, eller var hittar du problemet?
Det är Adobes dokumentskydd.

Jag kan inte infoga den i ett ennat PDF-dokument. Prova att skapa ett annat, kör Shift-Ctrl-I och välj den. Jag får inte ens skriva ut den till Acrobat Destiller.

Jag försöker lösa det ikväll, och annars kan du bara utesluta mig i tävlingen.
OK, hoppas du fixar det. Det är ett bra bidrag, synd om det ska åka ut.

Om någon vet hur man av-spärrar en PDF så upplys oss!

Gardener

Champion

Ska fixa Zombie Ducks omgående, Minimalt Rollspel är det värre med då det inte finns någon originalfil så jag ska försöka knäcka den. Får se hur det går...

Troberg

Sinister eater

Ska fixa Zombie Ducks omgående
OK, kanon!

Minimalt Rollspel är det värre med då det inte finns någon originalfil så jag ska försöka knäcka den. Får se hur det går...
Min gissning, med tanke på hur minimalt det är, är att det är snabbare att knappa in det igen...

Gardener

Champion

Designen måste ju göras om helt och hållet isf, då känns det nästan bättre att skippa det helt. Dessutom vill jag hitta ett program för att knäcka pdf:er. =] Har hittat ett gäng, men de kostar ju pengar och även om det inte är så mycket så vill jag inte betala pengar för att öppna mitt eget dokument. =]

Zaphod_UBBT

Swordsman

"exportera helt enkelt en ny fil där du inte använder dig av dokumentskydd, istället för att meckla med den färdigexporterade."

Jo, det är precis vad jag försöker med ^.^

Grejen är att min Distiller har varit lite bråkig, så den har inte riktigt gjort som jag har sagt åt den alltid - till exempel lagt dit dokumentskydd två gånger om utan att jag bett om det.

Zap, tuggar på

Gardener

Champion
Problemet löst

Hittade ett fint litet program så nu har jag oskyddade versioner av Zombie Ducks! och Minimalt Rollspel. Skickar över bägge medelst mail.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Testar igen...

Tja, jag har bråkat lite till med Distiller. Prova den här filen.

(Annars kunde du möjligen prata lite med Gardener om vad det nu var för program han hade?)

Zap

Gardener

Champion
Re: Problemet löst

Nej, programmet plockar bara bort säkerhetsskyddet från filen. Programmet jag använde heter Advanced PDF Password Recovery och ges ut av elcomsoft.

Troberg

Sinister eater
Fast nu funkar inte länken... [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Zaphod_UBBT

Swordsman
Ytterligare ett försök!

Samma fil, fast ny uppladdning. Det var mycket riktigt en smula konstigt när jag laddade upp den sist.

Zap

Troberg

Sinister eater
OK, nu är alla med!

Jag fixar förberedelserna inför röstningen under helgen. Gör er redo!