Nekromanti Trobergs dogmautmaning, inlämningsdags

Genesis

Ni dés ni maître
Genesis' första bidrag: Disco Fever

Discon är tillbaka! Ta på dig platådojorna och de utsvängda, skrikiga byxorna och kasta dig in i discodansens glittriga och farofyllda värld. I Disco Fever, som utspelas under disco-eran i USA, slåss man inte med nävarna, utan med höfterna! Den bättre dansaren vinner striden, och den sämre bryter gråtande ihop. Det är en farlig värld att leva i…

Gardener

Champion
Flemming - Rollspelet

Attans dålig tidpunkt för inlämnandet, har ju inte haft en ledig stund på hela månaden. Nåja, här kommer ett litet bidrag jag lyckades skrapa ihop så att jag i alla fall har med något.

Flemming - Rollspelet
Ett alldeles vanligt rymdrollspel med humorinriktning utan några krusiduller som konstiga tärningar, spelledarlöst spelande, nyskapande världar eller något annat tjafs. Här finns regler för det viktigaste, de vanligaste handlingarna, som att skjuta med strålpickadoll, och vad som händer när man träffar något. De stora imperierna i galaxen har sedan länge sammanfallit och nu återstår endast små klickar av fungerande civilisationer, rymdresor är väldigt farliga på grund av de otaliga rymdpiraterna som härjar. Spelarnas uppgift är att itträda rollen som rymdhjälte, som reser runt i galaxen och utför uppdrag mot betalning, samt skjuter ner onda rymdpirater. Ett helt vanligt rymdröjspel alltså.

Mask_UBBT

Hero
Masks och Kornellas bidrag

Okej, det här är sent som fan, vilket är mitt fel... jag har inte haft tid att skriva så mycket på det här åxå...

nåväl;
Mask har med hjälp av Kornella utvecklat ett av hennes slående tuffa koncept; "De kommer tillbaka"

De kommer tillbaka!
Efter oväntade meteorskurar har ett mörkt hot spridit sej över jorden. De döda går på gatorna! Människor slaktas och äts i miljonantal. De förmultnade liken hasar runt under dova stön och gruglanden på de mörka gatorna, och situationen ser hopplös ut. Men då, mitt i misären, förkunnas ett gudomligt ingripande...
De kommer tillbaka! är ett klassiskt zombierollspel med ett par element som förhoppningsvis kommer förvåna spelarna och bringa död och lidande till era spelbord.

http://hem.passagen.se/makraber/dekommertillbaka.html

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Var är bidraget?

Ser jag dåligt, eller har du glömt att skicka med själva spelet?

/tobias

Troberg

Sinister eater
Oroa dig inte

Jag har det och håller just på att sammanställa alla bidrag i ett nedladdningsbart kompendium som kommer att postas så snart som möjligt. Jag tror att detsamma gäller några andra bidrag som bara skickats till mig.

Betrakta kompendiet som den essentiella röstningshandboken.