Nekromanti Troll , drakar och annat mysigt

Drakväktaren

Veteran
[color:\\"blue\\"] [/color] ÄR det nån som har lite gratis matrial om monster och drakar och sånt som man kan slänga in i äventyr.
Många säger ju att monster & varelser modulen inte ska vara så bra. men om jag inte köper den var ska jag få mina söta troll & varelser ifrån ifrån då.

King Kromm

Hero
eonse
Finns lite monster och varelser(under regler)

Emils Eon sida
Har också lite varelser

Men jag vill minnas något om Asharisk jättebergsbäver, tror det va på Mäster Jonas Boning, finns den sidan kvar?? Gillade den skarpt iaf, även om den va lite... tom.

Phelan

Hero
Eller så köper du den trots allt. Visst, det är den sämsta av modulerna, men det finns några skojigheter i den trots allt (trollen, tomtar, kamorfer t ex) och den har vissa fördelar, som att alla bestar har ett AGG-värde och beskrivning av normalt beteende så en tvehågsen SL kan bara slå tärning för att se hur de agerar samtidigt som några bestar är bättre än inga alls. Det som drar ned den mest är de anskrämliga illustrationerna som inte inspirerar ett smack (förutom några troll av Mikael Gullbrandsson i slutet, iirc).

Om du inte vill ta utgiften själv kan du alltid sätta upp den på önskelistan, har hört att den däringa julen närmar sig... :gremlaugh:

Mvh / Phelan

GrottrolletNaug

Swashbuckler
M&V

Hej

Monster och Varelser är inte så hemskt överväldigande bra som moduler kan vara.
Större delen av monstrena är ganska bissarra och skumma. Även fast somliga av dom är tuffa om dom används rätt.

Vad som faktiskt gör modulen köpvärd (för den kostar inte så mycket om jag minns rätt) är enligt mig tre saker.

1) Det förenklade skadesystemet.
Tycker du att det tar för lång tid att avgöra om den där stadsvakten fick ett långt sår, eller en träff i revbenet när ni är mitt uppe i någon dussinstrid ?
Då är detta något för dig. Det förenklade skadesystemet är ett alternativ till det vanliga skadesystemet. Precis som det låter så är det förenklat. Detta medför att det är snabbare, men mindre precist. Perfekt för att snabba upp dussinstrider alltså.

2) Bruksdjur och hästar.
Stats på massa olika hästar, några olika bruksdjur och nån hund. Mycket praktiskt.

3) Troll.
Troll !
Det här kaptilet i sig är nästan nog för att köpa modulen. Trollen är väldigt charmiga och tuffa. Kaptilet om troll kunde dock varit längre om jag fick bestämma. Däremot så finns det nog med fakta för att trollen ska bli charmiga och roliga att ha med i spel. Alltifrån dom stora (ganska) lugna skogstrollen, till dom vilda och rasande arga grottrollen. Några nya regler för att låta trolle regenerera samt för att bita av lemmar.

/Naug, troll

King Kromm

Hero
Bruksdjur & Husdjur??

Föresten, är det inte någon hänvisning till nån modul med namn "Bruksdjur & Husdjur" i Riddaren? Är 100% säker på att de inte va exakt "Bruksdjur & Husdjur" som dom hänvisa till, men något liknande. Är detta någon som Neogames har på gång??

Re: Bruksdjur & Husdjur??

Japp, kommer ett par nya moduler... Eller rätt många.
KV delas upp i Riddaren, Vapenmästaren och Fältherren
Monster & varelser blir bla den där Bruksdjur och Varelser.

Lord Lukas

Veteran
Nu när vi ändå har monster och dyl. på tal gör jag ett äventyr där rp ska upp i bergen på Taklorr och jag planerar att någon/ alla ska bli överfallna av monster (alternativt ramla genom snön ner i en grotta med ett sovande monster) men där tog också min fantasi slut... Har monster och varelser... men hittar inga passande... Rp kommer inte att vara jättebra...så det är lixom inte tal om att möta drakar om jag säger så! ;-)
Tacksam för ideer!
Ps... behöver inga regler till monstrena... de kan jag hitta på själv... men en kort beskrivning vore på plats! Ds