Nekromanti Troll...

Finns det inga inteligenta troll som arbetar i människosamhällen? I sorgernas brunn så fick en i gruppen ett babyskogstroll som visade sig vara mycket inteligent. För att göra det mer intresant så gjorde jag så att barnet växte mycket snabbt. Den var fullvuxen när han var 5-6 år. Vi slog fram hans inteligens och det visade sig att han faktiskt var ganska smart, PSY 11. Nu undrar jag om han kan bli en del av samhället och leva i fred utan att bli stenad eller nått. Han bodde i "staden" daggbacken och det finns massor av misslor som är SÅÅ snälla så blev han mottagen med öppna armar. Men skulle det kanske gå någon annanstans? Finns det troll som lever i samhället. Kanske ett berömd bergstroll som är smed eller nått. Skulle vara rätt skoj om ett troll kom vandrande i en stad.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
I Teorin så skulle det kunna gå men tänk på Artismer som kommer göra livet jobbig för det stackars trollet..
och om man läser så ser JAG inget hinder att exempel vis Bergstroll som är lika smarta som mäniskor ska ha egna små byar där de lever så nog går det..
MEN tänk på det stackars skogstrollet han lever i en kultur som är anpassad för små människor och är därmed inte bara främmande och avskydd i det samhälle som han lever i han är även obekant med det samhälle som han kommer ifrån..

Rasism = avsky för personer/grupper av en annan RAS något som i Mundana finns väldigt lite av man har andra arter att hata..
Artism = Avsky för personer/grupper av en annan ART något som i mundana finns gott om.. Alver, Dvärgar, Misslor, Troll, Tiraker; osv..

Livet är en gåta utan enkla svar.

daZZeTh

Veteran
Har svårt att tänka mig att troll kan bli accepterade att leva i, åtmindstånde, männskliga samhällen. Frågan är ju om de vill det oxå? Skogstroll... De skulle väll bli ganska rejält psykiskt knäckta av att bo i ett samhälle i mänsklig mening. Tror nog inte att deras värderingar skulle dra jämnt heller. Kanske funkar det tillsammans med misslor?.. Jag vet inte.

Har inte bergstrollen kontakter med dvärgarna regelbundet? Inte att de bor tillsammans och så, men de har handel med varandra och så, eller?.. Vill även minnas att troll i vissa riken provoceras till att slåss mot varandra på arenor till folkets förtjusning. Skulle ju kunna ge en liten hint om människors syn på trolls värden oxå.

De ända som ser ut att komma någolunda väl överens är tiraker och grottroll. Antar att de inte har någon som helst tilltro till varandra men de förstår att utnyttja varandra. Tirakerna får gigantiska bersärkrar i grottrollen och trollen i sin tur alkohol och andra varor/nöjen.

Helmgast
Alver måste vara samma art som människan, annars skulle alla halvalver vara sterila.

Definition på art.
Två varelser av samma art kan få en fertil avkomma tillsammans.

Jag hade prov i naturkunskap förra veckan.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Bergstroll har faktiskt plus två i psy. Mycket smartare än människor. Ungefär lika smarta som sanarialver och drezindvärgar vilket borde göra att de har åkt till människosamhällena för länge sedan och har fixat så att de inte blir mobbade så mycket. Och jag själv skulle inte mobba en 5meter stor bjässe som kan knäcka din skalle SÅÅ lätt. Men då kommer ju en mobb och ska bränna honom. Nåja det blir ju en rolig kampanj att få en grupp bergstroll att bli motagna och så av människor. Mycket medlan mellan folken. Men det går nog.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Du har så rätt angånde arter. MEN en Åsna och en Häst kan få avkomma en Mula eller en Mulåsna ( beronde på om Mamman var hästen eller åsnan ) denna avkomma ÄR steril på grund av att de är ändå två olika arter men som är så nära besläktad att de kan få avkomma.

Tänkbart är även att genom magi kan varelser som normalt inte kan få avkomma få barn och det kan förklara lite varför det finns så många olika former av "monster" i mundana helt enkelt magiker som har lekt..

*suck* OM jag fick leka med ett klonlabb så skulle jag vara så ansvarig.. *hmm* undrar vad ska jag klona först mig själv eller ska jag försöka skapa en varelser som har Gandis visdom och Arnold kropp.. Eller Gandis kropp och Arnolds visdom..

Frank_UBBT

Veteran
Alltså kan man få halvtiraker, halvdvärgar, halvtroll, halvmisslor... (om det mesta korsas med människor).Antar att det är alldeles för förödande för Mundana
Men å andra sidan får gudar barn med vad som helst levande de sätter på (enligt mytologier)

-Frank, blundar hårt, mycket hårt

Happypuppie

Veteran
Nånstans i nån bok i Eon, så förklaras det typ att grotttroll är mycket dumma och opålitliga...
kan man vara troll???

Lucky up

hatten

Swashbuckler
Tja Grott troll är smarta som gråsten vilket hindrar spelare att vara just sådana troll
skogs troll är intelektuelt inte mycket bättre MEN bergstroll skulle man kunna spela I teorin.

Tyvär så skulle det vara lite för koboltisk en 4 meter jätte vars styrka gör honom till ett monster och som unik VART han än åker.. troligen skulle bönderna få panik och tillkalla armen..

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Sjukt

... att troll har uppåt 13 i PSY, som jag har förstått är de väldigt dumma.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

hatten

Swashbuckler
olika arter som är nog lika varandra kan säger den modärna vetenskapen få avkomma som är fertill och få egen avkomma..

Men en halv alv är antagligen alv med mänskliga drag eller människa med alviska drag.
Sen angånde halv tiraker så tja upp till er jag har vissa ideer om HUR de ser ut..
Men du får tänka på att okej att det kan drälla omkring en och annat men så många blir det inte och är de sterila så dör halvbloden bara ut och är de fertilla så brukar naturlig avel och tillgång till honor göra att de antagligen föräldrar sin moders art eller sin faders art..