Nekromanti Troll

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag undrar varför trollen är snälla i DoD men väldigt elaka i Eon?

Kom inte och klandra mig för att jag inte lägger det här inlägget på Eon-forumet. Jag vill verkligen inte floda forumen...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Aerid

Veteran
Jo ser du, Riotminds försöker ge trollen lite personlighet (?) och inte bara någon hemsk sak som bara kutar omkring och slåss.
Själv föredrar jag Riotminds troll.

//Aerid - Gillar inte Eon på någon punkt<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Aerid on 2001-03-19 21:04.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Aaaa Troll *hmm* få se vi börjar med DoD Expert..
Elakare troll än de i DoD Expert fick man leta hårt för att hitta... ( svåra att döda var dom också )
Sen kom DoD 91 samma melodi som i DoD expert..
Sen kom Cronopia = katastrofia som presenterade oss för snälla troll tekniskt sätt hade de INGET gemensamt med de troll som fanns i de tidigare versionerna...

Och Eon troll vart börja vart börja..
Oki
Grott troll.. Dumma fula och ointeligenta är konstant hungrig och ogillar allt som EJ är troll.. MEN elaka *hmm*
Skogs troll... Stora dumma inte fula men konstiga känner sig besläktad med naturen så länge som du inte försöker hugga skogg i dess närhet är du trygg..
Bergs troll.. Stora starka inteligenta och skickliga smeder.. Giriga är dom men onda inte enligt texten både Dvärgar och barbarer brukar handla föremål från dom..

Så jag har ingen aning om hur du menar Snälla Troll i DoD ? Nix finns inte cronopia ÄR inte värt att minnas så jag accepterar inte deras troll..

Elaka troll I Eon ?
Ööö 1 våldsam typ av troll men de andra 2 typerna är inte elaka..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Hasse

Hero
"Jag undrar varför trollen är snälla i DoD men väldigt elaka i Eon?"

Är dom verkligen så snälla i DoD?

Ur regelboken:
Gråttollen: "men det är inte ovanligt att de deltar i stora arméer om det bara finns goda själ till att få plundra och ödelägga för att skaffa sig större rikedom." Att skäl(själ) är felstavat är för att det är det i regelboken.

Skogstrollen: "Stora klaner samlar sig til exempel runt ett stentroll eller en ond magiker för att få så mycket skydd som möjligt"

Stentrollen: "Stentrollen är stora och kraftfulla, råa och brutala och nästan alltid på resande fot./ /Stentrollen är bland de ondaste varelser som finns."

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Kul4n

Veteran
Det är 2 helt olika världar vi pratar om. I Eons värld så är trollen stygga å i DoDs så är dom mindre stygga.

/Ogge

Cthulhu for President. Why vote for a lesser evil?

Hasse

Hero
Hur stora då?(lite OT)

"Men dom är helt klart större i Eon... mycket större!"

Hur stora då?

Fast storleken påverkar ju inte elakheten. Standard Stentrollet är iaf 2.5m och det är inte så lite i en mörk,trång grottgång.

Hasse

Pink Floyd

hatten

Swashbuckler
I Eon värd finns det 3 raser av troll
Skogs troll kan bli över 3 m... ( som är nästan vegitarianer och enda sättet att få dom att börja slåss ÄR om man hugger död på skog DET låter inte vidare elakt i mina ögon, de är dessutom ointelignta varelser,, Som militanta veganer. )
Bergs troll kan bli över 4 m.. Skickliga smeder något av enstöringar de är giriga gillar guld och få varelser kan tävla mot dom i smideskonst de är inteligentare än människor och alver de har styrka nog att lyfta en elefant,, Både Dvärgar, Barbarfolk och Alver handlar ibland smides varor FRÅN Bergstrollen och många folk hyr Bergstroll att hjälpa dom OM Grottoll finns iområdet de två raserna avskyr varandra..
Grottrol... Kan bli över 3,5 m Ointeligena har en tendens att se allt som rör sig och ej är troll som middag de är dumma ohygeniska och våldsamma definitivt något som man skulle kuna kalla stygga....

MEN hur du lyckas få till det att Alla troll i Eon är stygga när det bara är 1 av 3 typer som kan kallas stygg kan jag inte fatta kanske det är så att DU inte har läst eller Haft en SL som gjort alla stygga..

hatten

Swashbuckler
Re: Hur stora då?(lite OT)

I Eon värd finns det 3 raser av troll
Skogs troll kan bli över 3 m... ( som är nästan vegitarianer och enda sättet att få dom att börja slåss ÄR om man hugger död på skog DET låter inte vidare elakt i mina ögon, de är dessutom ointelignta varelser,, Som militanta veganer. )
Bergs troll kan bli över 4 m.. Skickliga smeder något av enstöringar de är giriga gillar guld och få varelser kan tävla mot dom i smideskonst de är inteligentare än människor och alver de har styrka nog att lyfta en elefant,, Både Dvärgar, Barbarfolk och Alver handlar ibland smides varor FRÅN Bergstrollen och många folk hyr Bergstroll att hjälpa dom OM Grottoll finns iområdet de två raserna avskyr varandra..
Grottrol... Kan bli över 3,5 m Ointeligena har en tendens att se allt som rör sig och ej är troll som middag de är dumma ohygeniska och våldsamma definitivt något som man skulle kuna kalla stygga....

Hasse

Hero
Re: Jättar...typ

"Det är stort och farligt även om det inte inverkar på elakheten."

Sant spelar liksom ingen roll hur snäll ett "jättetroll" är om han inte ser sig för innan sätter ner foten eller sätter sig någonstans. Tror inte det är så behagligt att hamna under ett "jättetrolls" rumpa. ;-)

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero
Re: Hur stora då?(lite OT)

Börjar fundera om inte den gode Yassilus skrivit fel och egentligen menar tvärtom.

Hasse

Pink Floyd

Bela

Warrior
"Jag undrar varför trollen är snälla i DoD men väldigt elaka i Eon?"

Det du måste skilja på i både Eon och DoD är troll och troll. I Eon så är två av de tre trollraserna stora och lugna men kan bli väldigt farliga om de någon beter sig hotfullt eller förstör terräng inom deras "revir". Den tredje trollrasen är mycket primitiv och våldsam, vilket gör den mer lik DoD troll. Trollen i de olika DoD utgåvorna är i regel onda med ett undantag, Chronopia. Där var trollen smarta och arga eller lobotomerade och snälla.

Bela

Rosen

Myrmidon
<I>Jag undrar varför trollen är snälla i DoD men väldigt elaka i Eon?</I>

För att det är två olika spel?
Det finns troll i Sagan om Ringen, Khelataar, Dungeons & Dragons och Vägen också (och i Viking, om det där Saga-supplementet hade kommit ut), och kräken är olika varje gång.

--
Åke

Ögat

Hero
iotminds försöker ge trollen lite personlighet (?) och inte bara någon hemsk sak som bara kutar omkring och slåss [...] Gillar inte Eon på någon punkt
Då har du antagligen inte läst (alt. förstått) Eon. (jfr Hattens inlägg ovan)

mvh Olav

Kowalski

Veteran
Storleken kan visst ha betydelse...

Om ett troll är stort så har det helt klart större möjlighet till att vara elakt utan att någon hindrar honom från att vara det än om det är ett litet troll.

Högaktningsfullt Kowalski

Hasse

Hero
Re: Storleken kan visst ha betydelse...

"Om ett troll är stort så har det helt klart större möjlighet till att vara elakt utan att någon hindrar honom från att vara det än om det är ett litet troll."

Förvisso men det gör inte det mindre trollet mindre elakt bara mindre möjlighet att vara elak, alltså storleken har har ingen betydelse för hur elak ett troll är bara möjligheten att aktivt vara det.

Hasse

Pink Floyd

Hygglo

Veteran
OBS! (OT)

Nu r det inte Hygglo som skriver, utan hans kompis, jag har inget log-in här, men funderar på att skaffa det, så därför använder jag detta så länge: Jo, varför särar du på skogs- och bergstroll men inte grottroll (Skogs troll, bergs troll och grottroll)?

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd

Hygglo

Veteran
"Själ", stavas "Stjäl"!

Så går det om man försöker malla sig!

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd