Nekromanti Trollformler

Lilla misslan

Veteran
Kan någon, någon bra trolleri triks som man kan göra för att förvirra en annan spellare? (men inte döda honom)

Svante storfot "tada ta ta ta ta ta ta taaaaaa!!!"

hatten

Swashbuckler
Finns en Jätte go effekt som gör att en magiker kan förvandla sin fiende eller sin ovän till ett djur.. Extremt användbart..

En av mina spelare brukade förvandla sina ovänner till fyrfota djur..

Dvärgar som bråkade med honom blev alltid Grisar ofta spikade han in dom i tunnor som han betalde sjömän för att föra ut på en havsresa..
Ibland förvandlade han fiender till en ofarlig orm och spöade skitet ur ormen..

Tark Arak

Veteran
Personligen är jag ganska så förtjust i Otur, Lägg sedan tur på dig själv och övertala honnom (använd efekten makt) att spela om en massa pengar.

TF, rik

Arv och miljö.

Virocon

Swordsman
Lyckligtvis är dessa effekter bara provisoriska, varför de upplöses när man väver en ny eller när ett vilkor uppfylls.
Jag gav en trollkarl "Grodkungens förbannelse"(som förvandlar offret till en groda) Varför han, för att bli av med besvärjelsen, måste bli kysst av en flicka....
Okej, lite elakt kanske, men f*n så kul.
För förvirring kan du dock väva psykotropiska magier som du själv kan hitta på. Du kan, om du vill, göra en effekt till en besvärjelse som heter just "förvirring" och gör alla slag mot vissa, utvalda karaktärsdrag samt VIL och PSY. Ev. kan du försvåra slag mot SYN och HÖR också, det är upp till dig.

Kazzazar

Veteran
Re: Bilder

Sluta med de meningslösa bilderna!

Vilka bilder?

Ka Zu Ni Fa To Chi