yokowermland
Warrior
Kolla in trailer till den kommande Drakar och demoner filmen Tronländaren.
Den hittar du antigen här på Horizonten.se eller på youtube.
Den hittar du antigen här på Horizonten.se eller på youtube.
Göött, mycket skägg, mycket skog och mycket folk man kännerRymdhamster said:Den där verkade ju riktig cool! Hoppas det faktiskt håller hela vägen också.
Passande att det kommer en DoDfilm sammtidigt som det ska komma en DnDfilm
Vi får nöja oss med minigolf-Karl.Möller said:Jag gillar väl egentligen intiativet men
var är Simon!? Kom igen, du kan inte göra en filmadaption av ett svenskt rollspel utan att ha med Sveriges mest kända rollspelare som dual-classar som skådis.
Sen kan jag inte hjälpa att notera 1900-talets industriskogar som de vandrade runt i ... =)
Vadå, det är ju riotmindsspråk. Typiskt Trudvang med dylika meningar.Etepete said:Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
Det är såklart att de ska prata svenska men det blir ju lite töntigt samtidigt. Allt blir liksom töntigare på svenska om det inte görs rätt!Etepete said:Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
Etepete said:Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
Jo, precis.Arfert said:Vadå, det är ju riotmindsspråk. Typiskt Trudvang med dylika meningar.
Njae - dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska. Dåliga repliker är töntiga vilket språk de än uttalas på - tror inte det ligger något särskilt töntigt i svenskan.Vinterskog said:Det är såklart att de ska prata svenska men det blir ju lite töntigt samtidigt. Allt blir liksom töntigare på svenska om det inte görs rätt!
Instämmer. I en annan tråd har det pratats mycket om D&D-filmerna. Den första av dessa kan med fördel användas för att motbevisa påståendet att allt låter bättre på engelska.dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska.
Jeremy Irons var ju grymEldilon said:Instämmer. I en annan tråd har det pratats mycket om D&D-filmerna. Den första av dessa kan med fördel användas för att motbevisa påståendet att allt låter bättre på engelska.dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska.
Nej, det enda som är säkert är att ALLT låter bättre på isländska!
Det fina med det är ju att lajvare ofta har snyggare grejer än vad vi sett i svensk medeltidsfilm (och en del annan medeltidsfilm också). Så, yay lajvare!solvebring said:... Jag kan inte sluta tänka lajvare filmade med bra utrustning. Jag vet inte varför. På något vänster känns ljussättningen off och kläderna är hela och rena lajvkreationer. Det gör nog sitt.
Må det. De ser för hela och rena ut helt enkelt. Något även lajvare gör – enligt min personliga erfarenhet och de lajvfoton jag sett. Möjligen med undantag för svartfolken.DeBracy said:Det fina med det är ju att lajvare ofta har snyggare grejer än vad vi sett i svensk medeltidsfilm (och en del annan medeltidsfilm också). Så, yay lajvare!solvebring said:... Jag kan inte sluta tänka lajvare filmade med bra utrustning. Jag vet inte varför. På något vänster känns ljussättningen off och kläderna är hela och rena lajvkreationer. Det gör nog sitt.
Indeed. Också impad. Snyggt som fan, men tja, det är något med ljussättningen. Den kändes inte rätt. Fast det kanske är så det ska se ut numera? Eller så kanske det krävs storfilmsdoningar för att få det rätt? Vad vet jag. Ingen film- eller fotoexpert.DeBracy said:Jag blev lite impad av fotot faktiskt. Många bilder var riktigt fina. Det jag hade svårast för var nog den troligen tungt Lord of the Rings-inspirerade bilden där de står på någon slätt och tittar mot berg i fjärran.
Jo, det är nog så. Sannerligen. Fast Ronja med bra regi, (på sina håll) bra skådespel, vackert foto osv. sätter en ganska hög ribba – åtminstone utifrån sin tid och kontext. Jämför vi då istället med Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio så kan vi göra en film i träslöjden och slå det med hästlängder!DeBracy said:Allt som allt så tror jag bara att det är att tacka och ta emot. Man får ta det för vad det är: även om det blir lite dassigt så lär det väl kunna vara Sveriges bästa fantasyrulle sedan Ronja Rövardotter?
DeBracy said:Ja renheten kanske kan vara en grej. Det var inget jag riktigt reagerade på själv. Något som kan ha med saken att göra är att ag har blivit rätt mätt på all svärta och skitighet som varit så vanlig i äventyrsfilm/fantasy/action senaste åren (tänk Clash of the Titans-remaken).
Märk väl att jag sa "bästa sedan", inte "bättre än" Ronja Rövardotter!