Nekromanti Trudis förbeställt

Dilandau

Myrmidon
Nu var dodt förbeställt. Spännande spännande. "Reglerna i korthet" pdfen var intressant, om än något förvirrande.

Vi får se om det hela är värt 500 pix. Inklusive tärningar, förvisso.

Storuggla

Champion
Jag skulle beställt, men deras site och min browser går verkligen inte ihop. Så det fick vara.

Storuggla, väntar då

walium

Ganska töntig, faktiskt
En annan ska ju spelleda för Riotminds på GothCon

Jag får därmed reglerna gratis (eller som belöning för min arbetsinsats kanske snarare). Men 500 spänn är rätt rejält, särskilt med tanke på vad Neogames tar för sin Eon III-box som borde vara lika omfattande. Men jag ser fram emot en genomläsning och en recension.

Zire

Swashbuckler
Re: En annan ska ju spelleda för Riotminds på Goth

Har Neogames fixat sina bindningar då, för böckerna i Neotech2-boxen (regelboken iaf) ser ut som ett dåligt skämt.

Jag tycker nog att det är lika dyrt som tidigare, med tanke på att det är mer prylar. Men det är klart... jag ser ju inte att jag har nått vidare behov av tärningarna. Kartan har jag dock längtat efter länge och är introduktionsäventyret i deras tidigare klass så ser jag absolut fram mot det med.

- Zire

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jag tänkte plåga mig lite mer & vänta tills den kommer ut i affären stället. Så man kan dräggla & läsa vad som finns där & se vad som finns där-
Riksen är väll iof ändock stor att jag komer att köpa denna bo, bara för att man är en sådandär sammlare på rollsepl.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Har Neogames fixat sina bindningar då, för böckerna i Neotech2-boxen (regelboken iaf) ser ut som ett dåligt skämt."

Tja, jag har inte använt Eon III-reglerna särskilt mycket alls sedan jag köpte dem. Men de verkar i alla fall vara ganska så rejäla. De har inte fallit sönder av mitt blygsamma användande åtminstone.

k7e9

Hero

De har hållit för spelledande och spelande i en tre kvartal också för mig... Typ, spelat 1-2 gånger per vecka... (vissa veckor inga gånger, sådär... Lov, tentor, semester...)

Dom e fortfarande lika hela, om det inte vart för att Spelarens Handbok fått vattenskador när den va i ryggsäck i spöregn...

Men ska skaffa en till Eon III Box, så man har 2 ex av Spelarens... Det behövs... :gremwink: En till mig... En te spelarna... :gremtongue:

Dilandau

Myrmidon
RAGE!

what the!!? hur f***********n kan den vara 100 spänn billigare på sfbok än om man beställer den direkt från riot?? Jag känner mig lurad. I want my money back!

Rickard

Urverk speldesign
Re: RAGE!

"what the!!? hur f***********n kan den vara 100 spänn billigare på sfbok än om man beställer den direkt från riot?? Jag känner mig lurad. I want my money back!"
Du kanske inte får tärningarna om du beställer från SF. :gremtongue: Näe, men allvarligt talat. 10 dagars öppet köp om du orkar bry dig. Vissa kostnader får du dock inte tillbaka, om du får skiten skickad till dig.

/Han som ser att DoD6-boken kommer 2 veckor före andra handlare om man beställer från RM

Storuggla

Champion

"what the!!? hur f***********n kan den vara 100 spänn billigare på sfbok än om man beställer den direkt från riot?? Jag känner mig lurad. I want my money back!"

Tokgissning: Priset i Riots shop är för förhandsbeställningen, den som kommer ut vecka 13. SFBok får först böckerna vecka 15 (pepppar peppar ta i trä). Priset i Riotshopen kommer alltså sjunka senare. En gissning bara.

Storuggla, kattpapegoja

Hunk

Hero

Tokgissning: Priset i Riots shop är för förhandsbeställningen, den som kommer ut vecka 13. SFBok får först böckerna vecka 15 (pepppar peppar ta i trä). Priset i Riotshopen kommer alltså sjunka senare. En gissning bara.
Riots rekommenderade cirkapris för boxen ligger på 499 kr, så priset lär nog bibehållas i Riotshopen även efter att den har släpps i butikerna. Min spekulation är att SF-bokhandeln, i kraft av att vara Sveriges dominerande rollspelsbutik, har lyckats förhandla till sig en mycket bra deal med Riotminds varför de också kan hålla ett relativt lågt pris. Jag tror inte att man kommer att kunna hitta böckerna billigare någon annanstans om inte någon annan aktör lyckas få en liknande deal som SF.

Big Marco

Läskig

Från http://www.neogames.se/eon3.htm (då gällande Eon III:s regelböcker)

Båda regelböckerna är bundna med extra starka textilband som garanterar hög hållbarhet.

Som personlig referenspunkt kan jag säga att de böckerna håller för ungefär all absue jag kan tänka mig.

Big Marco

Läskig

Därför att producenten som säljer direkt till kund (samma kunder som återförsäljarna, exempelvis SF-Bok, inte kan ta ett lägre pris än sina ÅF, för då står man utan ÅF.

Brunalven

Warrior

Visst, är det 100 spänn billigare, men så är det när vi på Riotminds rekommenderar priset 499 SEK och butiker vill sätta ett lägre pris för att bli köpkraftiga i jämförelse.

Känner dig lurad? På vilket sätt? Om någon bestämmer sig för att sälja ännu billigare än SF-bokhandeln skulle du då känna dig lurad av SF-bokhandeln? Dessutom blir det antagligen inte mycket billigare på SF-bokhandeln än i RiotShop om du skulle köpa DODT via postorder:

RiotShop: 499 kr + 0 kr frakt = 499 kr
SF-bokhandeln: 399 kr + 95 kr frakt = 494 kr

Har du förhandsbeställt får du dessutom boxen ett par veckor innan den dyker upp i butik.