Nekromanti Trudisboxen

Dilandau

Myrmidon
Riotminds har lagt upp en bild på den nya dod-boxen, samt lite smakprov från illustrationerna.

Vad tycker ni?

Jag tycker att boxen ser sådär ut. Lite annonym? Vet inte om två bilder bredvid varandra funkar riktigt. Ger ett splittrar intryck.

Illustrationerna är däremot fetingsnygga! Alverna får mig att för första gången på år vilja lira en alv. Efter-striden bilden är cool -- kanske med undantag av mustaschen. Lite 70-tal över den. JA, helt klart jäkligt feta bilder överlag.

Det enda jag undrar är: "Var är brudarna?" Finns ingen tydlig kvinnlig figur med på bilderna. Ett par som ser lite androgyna ut, men that's it. Lite trist. Men det finns säker kvinnor på andra illustrationer i boxen.

Rickard

Urverk speldesign
Efter ett antal släpp så har åtminstone jag lärt mig att man inte längre kan avgöra Riotminds material av att bara se på bilderna.

/Han som dock är nyfiken på det "nya, fräscha" DoDT med alla konstnärliga friheter

ro83rt

Swordsman
Det enda jag undrar är: "Var är brudarna?" Finns ingen tydlig kvinnlig figur med på bilderna. Ett par som ser lite androgyna ut, men that's it. Lite trist. Men det finns säker kvinnor på andra illustrationer i boxen.
Bilden på de tre krigarna är tre st. kvinnor. Mitt hököga har nämligen lokaliserat bara bröst.

Annars håller jag med om att det ser snyggt ut. Det känns lite gnälligt men det hade blivit ännu snyggare om de använt åtminstonde tre olika versioner av bakgrunden. Det blir lite konstigt när alla har samma struktur.

Annars ser det riktigt spännande ut. Vi får väl se hur reglerna gestaltar sig. Annars är det väl inte värre än att man får modda sitt favvosystem och köra med.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag håller med om mustaschen, lite tysk porrstjärna över den. :gremsmile:

Men bilderna är assnygga precis som det brukar vara när det gäller Riotminds produkter. Jag tycker dock också att boxen ser lite konstig ut. Det lilla man kan se för mer tankarna till ett datorspel ifrån 90-talet (innan de började med de där löjliga som plastfodralen som de har idag) än ett rollspel. Bilderna verkar snygga (föreställer den ena månne en drake?) men varför två små istället för en stor?

Det ska bli riktigt spännande att läsa den färdiga produkten och se om insidan är lika vacker som utsidan.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag antar att det är två bilder för att det är framsidesbilderna till de två böckerna inuti. Fast jag vet inte ens om det är två böcker som gäller. Däremot gillar jag idén, att bryta mot mönstret lite sådär. En stor dominerande fantasybild blir så tråkigt i längden. Att Nobilis anses vara så snyggt beror nog till stor del på ett omslag som totalt skiljer sig mot det mesta annat (i alla fall när Nobilis kom ut) (för även om den invändiga formgivningen är snygg, stilren och (tror jag) korrekt för ovanlighetens skull har jag svårt att höja den till skyarna som vissa har gjort). Det här är en box som andas 2000-tal, och inte lever på gamla åttiotalsmeriter. (Som man nog måste säga att Eonboxen gör. Fast ändå, att snacka om formgivning och illustrationer i Eon är ingen utmaning. :gremwink:)

För övrigt är det inget fel på 70-talsfrisyrer och -mustascher. Kolla bara in min och waliums avatatarer. :gremlaugh:

/Dimfrost