Rangertheman
Myrmidon
Kanske inte helt oväntat att Trudvang blir en setting till D&D5E med titeln Trudvang Adventures. Kickstarter 23 maj.
Får väl hoppas då även att WotC ser till att det blir ordentligt korrläst.luddwig;n348801 said:Känns som en vinstlott för Riotminds med tanke dels på att de själva haft problem att producera ett stabilt regelsystem, dels på 5E:s popularitet.
Sant.Janke;n348803 said:Hur mycket har WotC med projektet att göra egentligen? Det står inte något om D&D någonstans, bara 5E vilket väl oftast betyder att det inte är en produkt WotC har att göra med?
Ja, de har en rätt stor källa att ösa ur om de konverterar gammalt DoD- och TC-material. De har sagt att de ska fortsätta utveckla TC parallellt men jag skulle gissa på att de har stats för båda Trudvangvarianterna när de gör nytt material.luddwig;n348855 said:Jag gissar vilt på att det blir konverteringsregler så att den befintliga utgåvan av Snowsaga går att spela med 5E.
Jag backade detta då jag hoppades spela det med ett gäng 5E fanatiker.Någon som sett något mer av detta och som kan ge ett omdöme? Följer inte 5E-scenen alls men alltid nyfikne på svenska förlags försök (Symbaroum håller väl på med något liknande men tror inget är släppt där).
Strax innan jul släpptes en ny version av PDF:en där även Blight Night konverterats till 5E OGL och där exempelrollpersonerna kan gå upp till level 2. Sedan tidigare är The Promised Land konverterad.(Symbaroum håller väl på med något liknande men tror inget är släppt där).